Peugeot 406: Stuurbekrachtiging koelpijpjes vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Dag allemaal, een goed technisch jaar toegewenst en alvast bedankt voor het meedenken.

De olie van de stuurbekrachting loopt er uit. Onder de radiateur loopt een al. buis wat heen en weer die daar koeling verzorgt. Deze is doorgesleten. Een lijmpoging is mislukt. Het geheel is nog al lang, met slang- aansluitingen , geperst en weer stukjes buis. De aansluitingen gaan naar het reservaar en het stuurhuis. Bestaan er reparatiesets? Is een nieuwe unit ook zo lang? Kan ik eventueel een andere met slanggen en klemmen vervangen?

De al. buisjes zitten samen met de arcobuisjes op twee kuntstof houders geklikt aan een stukje chassis, onder de radiateur. Is er een truckje om die houders los te halen. Of kan alles wanneer je ze kapot maakt met twee nieuwe weer goed vastgeklikt worden?

Nogmaals dank.

Han.

Han.

Geplaatst door Han. (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

volgens mij is de slang op de rubbere leiding doorgescheurd, precies waar hij door de carrosserie gaat.
de plastic klemmen kun je de leiding volgens mij zo zonder probleem eruit trekken
beste oplossing is nieuwe koeler monteren.
je kan proberen met nieuwe slang en slangklemmen, probleem is je moet de juiste slang hebben en die dan ook niet van binnen wordt verteerd door de olie. vooral het laatste is dan een wilde gok.
nieuwe koeler zit rond de 40-60euro (willekeurige auto gekozen en gaf 2 onderdeelnummers aan die prijzen zie vooraan, prijs kan dus anders zijn)
bel morgen de dealer even op of beter ga er even langs dan even naar de juiste onderdeel zoeken.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.