Toyota Prius: Batterij conditie

Bouwjaar: 2006, Motorcode: 1.5

Ik ben me aan het orienteren om een Prius 2006 aan te schaffen,deze hebben wel allemaal boveb de 2 ton gelopen.
Hoe kan ik de conditie van de batterij controleren,of hij wel genoeg sterk is?
er staan op Amerikaanse sites om de dure batterij zelf te repareren,wordt dit hier ook gedaan of raden jullie mij zo wie zo de aankoop van een wat meer gelopen prius af?

Waldie02

Geplaatst door Waldie02 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Prius? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

eriks (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat kan alleen met diagnoseapparatuur. Indien geschikt kun je dan per cel van de accu de spanning zien op het scherm.

Nico8119 (0), 10 jaar geleden

De hamvraag is: doet een Prius het ook als de accu helemaal niet meer werkt. Zoja, dan houd je in het ergste geval een auto op benzine over.

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

Theoretisch gezien kan dit want een prius is een parallel hybride .

Tot tegenstelling van de honda hybride's .(seriele hybride)

De elektromotor loopt parallel op de verbrandingmotor .

Maar je dan is het voordeel van elektrisch rijden wel erg ver te zoeken op de boord elektrische installatie na .

Wat ik wel weet is dat er nog steeds een zwikkie 1 e generatie priusen zonder problemen rondrijden .

Waldie02 (0), 10 jaar geleden

Zie toch liever af van koop Prius

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Prius of stel zelf een nieuwe vraag.