Peugeot 308: Cyclone X in dieselmotoren

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: Hdi 1.6

Ma mijn problemen met een defecte EGR klep....werd mij gewezen op Cyclone X..Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?De voordelen zijn er wel degelijk..maar mijn Peugeot dealer ,"had er wel eens van gehoord",

Graag jullie input mensen.Dus jullie ervaring ,waar kan ik ervoor terecht...en niet geheel onbelangrijk wat kost zoiets.

Gr.

Virgil

ProTools68

Geplaatst door ProTools68 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Nieuwsgierig geworden, dus even gezocht. Zelf geen ervaring mee, laat staan van Cyclone X gehoord.

http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2...

harry4203 (315) PRO, 10 jaar geleden

wel ervaring, helaas geen positief resultaat.

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Ook ervaring (Auto klant) geen enkel merkbaar resultaat.
Met de aanschaf van de Cyclone help je er altijd één, dat is de verkoper ;

Gr. paul

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

Broodje aap verhaal, zoals zo veel dingen.
volgens mij zelfs bij mythbusters hebben ze diverse dingen gecontroleerd en alles was nep.

gaven wel goeie advies, als je met een goedkope modificatie meer km's kunt rijden op 1 tank en als dat dan ook helpt.
Dat de fabrikant dat dan allang zelf heeft gedaan. Die ontwerpt de motor zodat de mengsel dat in de zuiger zit zo goed mogelijk gemengd is. Als dan zo'n stukje metaal zou helpen dan had dat er ook in gezetten.
Met andere woorden zo'n modificatie wordt niet door de fabrikant gedaan en dus zal het dan ook per definitie geen resultaat hebben.


Vooral als je een turbo hebt dan werk je met drukvulling, bij atmosferische motoren kan ik er nog wel iets van bedenken. dit ivm dan de benzine en lucht beter gemengd wordt in de inlaat.
tevens wordt diesel in de motor zelf direct ingespoten, als de inlaat klep open gaat dan komt de lucht al in een werveling in de motor, dit geldt voor alle motoren eigenlijk dat de zuurstof en brandstof in een werveling in de motor komt, dit puur voor het mengen van de mengsel en optimaal verbranding te krijgen.
ook hier is de werveling meer van belang bij benzine motoren dan bij diesel, dit door benzine en lucht gemengd moet worden voordat de vonk komt.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij benzine-motoren werkt het net zo min.
En bij direct-ingespoten motoren (FSI, JTS, etc.) geldt dezelfde uitleg als bij de diesels.
Het programma Kassa heeft dit speeltje in 2006 al eens getest.
Zie: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fr...

En als ik dan de website van Cyclone bekijk kom ik zelfs leugens tegen.
Kijk maar eens naar de vermogensgrafiek van de A4, daar wordt beweerd dat de Cyclone voor meer vermogen zorgt. Het is echter maar 1 enkele meting want het wiel vermogen veranderd niet.
Men vergelijkt dan Pnorm met Pmotor en dat zijn 2 verschillende dingen, niet een vermogenstoename.
Pnorm is Pmotor gecorrigeerd met de Din-formule.

ProTools68 (0), 10 jaar geleden

Beste mensen jullie input is mij duidelijk ....het komt er op neer dat het geldklopperij is.Ik ben van mening dat als een modificatie wordt aangebracht dit toch enigszins merkbaar moet zijn.

Jullie bedankt voor jullie input.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.