Peugeot Partner: Peugeot Partner - vermogen valt soms weg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Bij onze Peugeot Partner (2001, 1.6, benzine) valt soms het vermogen heel kort weg.
- Bij stationair draaien zie ik de toerenteller soms inzakken van bv. 900 naar 700 toeren en dan toert hij ineens weer op. Nog nooit helemaal stilgevallen.
- De laatste tijd gebeurt dit ook tijdens het rijden, maar alleen bij "een beetje gas geven". Dat sputtert hij een klein beetje, maar duidelijk voelbaar. Als ik goed gasgeef (bv. rijden op snelweg) heb ik hier nooit last van.
- Bij optrekken in een toerendip valt de auto wel stil. Val af en toe stil terwijl we de auto al 8 jaar hebben. (Dit probleem heb ik niet bij andere auto's, dus lijkt me een probleem van deze Peugeot Partner)

Heeft iemand hier eerder ook last van gehad of een idee wat er mis kan zijn?
Dit probleem is niet verholpen toen bij een beurt eens alle bougies vervangen zijn (tenminste, dat stond op de rekning)

groeten jos

Jos78

Geplaatst door Jos78 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Welke motorolie zit erin en wanneer doet dit zich voor? bv na de koude start tijdens het opwarmen van de motor?

Jos78 (0), 10 jaar geleden

nee, auto start goed, zowel koud als warm en valt ook nooit helemaal stil. Elke keer een korte terugval in toerental (bij stationair) of vermogen (bij rijden).
Het komt ook in alle seizoenen voor, zowel zomer als winter.

Jos78 (0), 10 jaar geleden

wellicht de bobine, kan iemand daar iets zinnigs over zeggen of kunnen we die uitsluiten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum