Peugeot 308: Auto start niet

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine

Vandaag heb ik net een rit van 200 km gemaakt. Ik zet de auto achter huis en ben 10 minuten in huis om daarna boodschappen te doen.
Ik stap in, doe de sleutel in het slot, maar er gebeurt niets. De sleutel wil niet omdraaien en het stuur zit compleet op slot en wil er ook met geen mogelijkheid van het slot af. Dashboard lampjes gaan niet branden, alleen de tijd en km stand doordat ik de deur van het slot af heb gedaan.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik kom zelf niet verder dan het stuurslot, maar die krijg ik er echt niet af, dus dat kan het niet zijn.
Ik heb de auto nog geen week, maar er zit geen garantie op bij de garage. Geen idee of ik dan nog ergens op terug kan vallen.

Nijn

Geplaatst door Nijn (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan zal je contactslot stuk zijn als je het niet kunt verdraaien ( wel de goede sleutel), ja dat wordt dan breek werk vermoedt ik , gaat de sleutel er wel ver genoeg in

Nijn (0), 10 jaar geleden

De sleutel wil er helemaal in en draait misschien 1/8 deel (nog niet tot een eerste klik)
Ik vind het vooral vreemd dat hij het 10 min geleden nog gewoon deed. Kan er nog iets van een beveiliging op zitten? Ik zie het niet terug in de handleiding van de auto.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik wil je niet te kort doen maar adviseer toch om nog maar eens goed (en rustig) te proberen het stuur te verdraaien, zodat er voldoende speling bij de slotpal van het stuurslot komt. Dit kan soms door wrijving van band op wegdek erg zwaar gaan. Heb al meermalen met dit euvel te maken gehad, vooral als een auto net in het bezit is.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

geen beveiliging aanwezig,
probeer inderdaad het stuur een beetje te bewegen en tegelijk aan de sleutel draaien

Nijn (0), 10 jaar geleden

Bedankt allen, probleem opgelost.
Na eerst al een half uur aan het stuur wiebelen, trekken, sjorren, hangen zonder succes, is hij bij poging 2 in 1x van het stuurslot af. Dus toch.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum