Peugeot 206: 206 GTI wisselende toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V GTI

Ik heb mijn 206 een tijdje geleden gekocht met 155.000 km. Ik heb hem gekocht van iemand, die erg zuinig reed, en vooral geen toeren maakte en veel terug schakelde, hij reed de tank helemaal leeg.

Er is veel onderhoud aangedaan, met 154.0000 distributieriem, waterpomp, uitlaat (van voor tot achter), klepstoters en olie vervangen.

Nu is er van alles aan de hand, het is begonnen na het hoge druk wassen van de auto. Hij hield in en stotterde daarna was het weg, ik dacht van het vocht van het wassen.

Na een tijdje begon het opnieuw, de tank was bijna leeg, dus ik dacht erg vervuild, wynn's injectie reiniger er in en half vol getankt. Prima geen enkel probleem meer. Tot dat de tank weer op 1 kwart stond, weer inhouden, wisselde toeren, zomaar afslaan bij gas los ( aanrijden bij rood stoplicht).
Weer een flesje wynn's erin en aardig vol getankt. Probleem bleef, zodra hij bij 1 kwart kwam werd het erger.
Getankt met Shell V-power, alles weer perfect geen problemen meer.

Nu sinds 3 dagen weer problemen, tank 1 kwart dus weer V-power getankt, probleem niet opgelost.
Hij start perfect, dan na 2 min beetje pingelen in toeren, daarna stabiel. Trekt super goed op de snelweg, dus geen enkel probleem.
Nu heb gezien als ik korte stukjes rij, en het vochtig weer is dat hij raar gaat doen. Als de toeren onregelmatig zijn, geeft hij ook een witte rookpluim. Nu loopt hij op 3 cilinders, dus uit gedaan en weer starten en dan is het weer weg en loopt hij goed. De olie is goed, koelvloeistof is ook goed, motor wordt niet warm, branden geen lampjes. De rook ruikt naar niks, naar mijn mening geen koppakking want dan was de koelvloeistof wel minder geweest en temperatuur hoog. Hij doet het voornamelijk als het veel heeft geregend.

Wie weet wat er aan de hand is?

Mika09

Geplaatst door Mika09 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de motor met een hogedrukreiniger schoon gespoten , zoja , zou ik eens beginnen met te controleren of er niet ergens vocht zit waar het niet hoort.
Stekkerverbindingen bv.
Anders eens uit laten lezen , of er iets aan foutcodes is opgeslagen.

Mika09 (0), 10 jaar geleden

Nee dat heb ik niet gedaan, alleen de buitenkant. Alles ziet er goed uit, stekkertjes na gekeken geen water, lekt ook geen water bij de ruitensproeier ook niet onder de motorkap aan de binnenkant, motor is ook droog.

Het lijkt of hij af en toe een tekort heeft aan iets. Hij houd even in en dan een witte rookpluim en dan gaat het meestal weer goed.
Daarom dacht ik al aan extreme vervuiling dat in de injector vast zat dat eruit moest, gezien het vooral bij 1 kwart tank gebeurde, of vocht gezien dat ook onderin de tank zit.

Mika09 (0), 10 jaar geleden

Ik heb vandaag even het luchtfilter eruit gehaald, deze was aardig vies, het is een greenfilter. Maar ik zag dat de bak waarin de luchtfilter zit, er een gat in de onderkant zit, er is dus geen luchtinlaat aan de onderkant, het is een groot gat.

Zou dat het probleem kunnen zijn? dat hij als het regent veel vocht mee zuigt, normaal zit er denk ik een pijp aan die eindigt bij het linker voorwiel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.