Peugeot 407 : stadslicht defect

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Beste Forumleden,

Ik heb een probleem met het linker stadslicht. Na het aantal keer vervangen van de lamp, bleek dit niet te helpen.
Toen ik wat dichterbij keek bleek een "wit blokje" (zie foto van de rechter kant, bovenin ) doorgebrand of in ieder geval defect te zijn en viel na het een paar keer aan te raken ook uit elkaar.

Wat is dit? en wat is hier tegen te doen?

Graag jullie hulp/advies

Alvast bedankt!

Jejo303

Geplaatst door Jejo303 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1585) PRO, 10 jaar geleden

Je bedoeld het bruine kabeltje waar een wit plastic omhulsel om het stekkertje heen zit?
Zoja , dan heeft deze te los gezeten en door de overgangsweerstand die dan ontstaat , is dit hulsje zo heet geworden dat deze gesmolten/verbrand is.
Nieuw geiisoleerd schuifje aan de kabel monteren , het pennetje waar hij op moet , goed schoon schuren , en zorgen dat hij er goed strak op schuift.

Jejo303 (0), 10 jaar geleden

Hallo kaleido,
Bedankt voor je reactie!

Ik bedoel inderdaad dat witte blokje aan het bruine kabeltje! Hoe kom ik aan zo'n geïsoleerd schuifje? Zelf maken of is dit te koop?
Bedankt.

kaleido 1 (1585) PRO, 10 jaar geleden

Bij een automaterialenzaak kunnen ze je er wel aan helpen , of minimaal een alternatief.
Dealer kan natuurlijk ook , vermoedelijk voor de hoofdprijs, vragen kan natuurlijk geen kwaad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.