Peugeot Partner: auto valt stil

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 170C 1.9D

Hallo Problemcar.

Mijn Peugeot Partner bedrijfswagen uit 2003 betreft een diesel met een motor 170C 1.9D heeft het volgende probleem.
De laatste tijd valt de motor tijdens het rijden soms zomaar stil en voor dat de controle lampjes gaan branden en tijdens de uitval het gaspedaal een aantal achter elkaar in te trappen pakt de motor weer op. Afgelopen vrijdag ging de motor weer uit en na het aantal keren het gaspedaal in te trappen hielp ook niet meer. Ook de controle lampje gingen branden de motor was dus uitgegaan. De vluchtstrook op de auto opnieuw starten en sloeg ook gelijk weer aan en kon mijn weg vervolgen. Het probleem lijkt wel al vaker terug te komen. Weet iemand wat hier a/d hand is?

Ovaal

Geplaatst door Ovaal (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

puggiebenny (0), 10 jaar geleden

best even laten uitlezen door peugeot dealer heb ongeveer het soort gelijke aan de hand gehad toen was krukas positie sensor stuk

Ovaal (0), 10 jaar geleden

OK dus zonder de auto te laten uitlezen bij de dealer is dit niet te herkennen of het echt om de sensor zou gaan. Wat zijn de kosten van het uitlezen ongeveer tov de kosten van de sensor? is het voor een handige sleutelaar te doen om de sensor te vervangen? Waar zit die sensor precies. Alvast bedankt voor je medewerking.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Er zijn meer garage's die hem kunnen uitlezen, bent niet Peugot afhankelijk

puggiebenny (0), 10 jaar geleden

de sensor kost hier ongeveer een 35 euro het uitlezen hangt af van garage tot garage hier vragen er sommige 25 euro maar er zijn er ook die meer dan het dubbel vragen
sensor kan je makelijk zelf vervangen waar hij juist zit weet ik niet maar dacht achterkant blok langs db riem

Ovaal (0), 10 jaar geleden

Ik denk dat ik er helaas nog een probleem bij heb, of dit heeft ook te maken met het uitvallen van de auto ik heb geen idee. Ik heb een startonderbreker die volgens mij af en toe weigert? Kan het zo zijn als je de auto start en voor die tijd bent vergeten de startonderbreker te activeren (bv in de haast of denkt het is nog niet nodig was) en er dan later tijdens het starten achter komt omdat hij niet aanslaat deze alsnog ga activeren de auto dan ook niet aanslaat?

Of wat ik de laatste tijd ook wel ervaar is als je teveel keer de startonderbreker achter elkaar gebruik omdat de auto niet aanslaat en zelf ook niet meer weet of je deze nu wel of niet moet activeren de elektronica v/d startonderbreker of zo, in de war Kan dit zo zijn? de auto slaat nl dan ook niet aan. Wat ik gehoord heb is als je in de auto blijf zitten en je staat iets langer geparkeerd twee piepjes achter elkaar hoor. Als ik dan daarna gelijk de startonderbreker weer gebruik en draai de auto start dan slaat hij gelijk weer aan. Kan iemand mij vertellen of dit met het uitvallen v/d auto te maken hebben en kan iemand mij vertellen hoe nu de werking v/d startonderbreker werkt gezien mijn probleem hier mee.

Ovaal (0), 10 jaar geleden

Nog even wat, Wat betreft dat uitlezen moet dat altijd gelijk na een storing?

puggiebenny (0), 10 jaar geleden

daar zit dus jou probleem je start onderbreker hoe jij het verteld hoef je verder niet te zoeken beste is terug gaan naar de garage die deze geplaatst heeft die weten waar de kabels lopen en welke kabel wat is ik zou er zelf niet aan beginnen als je er niet genoeg vanaf weet

Ovaal (0), 10 jaar geleden

Ik heb deze auto gekocht bij een garage die heeft hen gegregen via inruil. Zij weten ook niet wie de start onderbreker heeft ingebouwd. Hoe werkt de start onderbreker?

Ovaal (0), 10 jaar geleden

De auto is uitgelezen door een garage. De uitdraai gaf aan dat er geen storingen waren opgemerkt. Volgende de Peugeot garage hebben deze motoren (auto) vaak een probleem met het brandstoffilterhuis. Advies was deze te laten vervangen. Dit is ook gebeurd. Na een lange testrit was het probleem dacht ik opgelost ( kort uitvallen v/d motor en gelijk weer oppakken) Maar bij de volgende lange rit viel de motor tot mijn verbazing toch nog 3x heel kort uit (2 sec.) en gelijk weer aan onder het rijden. Ik heb er verder niets meer aan gedaan en tot op heden is de auto niet meer uitgevallen tijden het rijden. Ik vermoed dat mijn start onderbreker op dit moment niet het probleem is geweest maar wel afgesproken als de auto weer uitvalt deze startonderbreker wel te laten verwijderen.

Dus ik hoop dat het probleem na het vervangen v/h brandstoffilter en filterhuis tot het verleden mag behoren. Blijkt het probleem
weer de kop op te steken dan laat ik dit weten. verder wil ik iederen die op mijn bericht heeft gereageerd bedanken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.