Peugeot 206: foutmelding p0300

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

goede middag,

ik heb enige tijd geleden tijdens het rijden dat het engine lampje ging branden, en de auto meteen over ging in noodloop.
heb toen de anwb erbij gehaald en bleek om de P0300 melding tegaan (geen andere meldingen) de beste man heeft hem gereset en zij " mocht het terug komen dan moet je de bobine vervangen"

een paar dagen later kwam de melding er weer in, heb hem toen laten uitlezen bij de peugeot dealer en na veel proberen kwam hij uiteindelijk in de computer, daar kon hij weer de P0300 melding zien. na een paar tellen verdween vanzelf de melding en stond er nix meer in (zonder gereset te hebben)

ze hebben toen toch maar de bobine en de bougies vervangen, maar een paar dagen na de vervanging kwam de melding weer terug!!!

(( wat er soms gebeurt weet niet als het ermee te maken heeft, maar 1 op de 10x bij een koude start gaat de auto meteen op 2000 toeren lopen en dan na een sec of 5/10 zakt die netje terug naar normale stand))

iemand een idee waar ze/ik zou kunnen zoeken?
inmiddels hebben ze al dingen gecontroleerd cq vervangen:

*bobine (valeo)
*Bougies
*injectoren door gemeten, koud: 13.8ohm warm 15.0 Ohm
*benzine toevoeging voor het reinige van de injectoren
*distibutie gecontroleerd
*massa van blok naar auto gecontroleerd
*rondje gereden met laptop eraan (om dat moment geen storing)
*stekkers injectoren gecontroleerd
*stekkers van ecu en relai eraf gehaald zien er normaal uit

blue 206

Geplaatst door blue 206 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johngrand (0), 10 jaar geleden

mogelijk een lambdasone of lek(je) in uitlaatsysteem ???

Had zelf een soortgelijk iets en was daarmee over , wat misfire,s betreft /

succes

blue 206 (0), 10 jaar geleden

goede dag,

ik zou het zeker ff controleren.

ik heb vorige week wel door een garage zo meeting laten doen (zo staaf in ze uitlaat) en die moenteur kon me vertellen dat hij heel mooi alles terug regeld dus dat het ged zou moeten zijn.

het aparte ervan is dat als ze de stroring resette, dat de melding pas soms na een paar dagen tot weken weer terug komt, en dus niet direct.

grt
patrick

johngrand (0), 10 jaar geleden

ja das raar inderdaad ,, was de 4-gas meting dan denk ik ??

en de in het begin 2000mtoeren lopen is dan ook weer weg ???


gaat er een oranje lampje ergens branden ??

gr John

blue 206 (0), 10 jaar geleden

hey


het motorblok is zo 10.000km geleden kompleet geresiveerd,
nieuwe:
klepstoters
lagerschalen
zuigerveren
enzooo

na iets van 10000km zagen we dat de nokaskeeringen iets lekte dus hebben ze de nokassen eruit gehaald nieuwe keering erin (ook bij de kruksas) toen de distributie weer terug gebouwd.
paar dagen daarna is de storing begonnen.

ben toen gaan zoeken wat het zou kunnen zijn, en kwamen er toen achter dat het de P0300 melding was, het lampje (engine) brand en meestal met rijden gaat die knipperen.

op het moment dat de storing erin komt (gaat het lampje branden/knipperen) gaat de auto over in noodloop, als je dan het contact uit zet en de motor opnieuw start loopt hij weer normaal alleen blijft het lampje wel branden/ soms knipperen.

als je de computer laat resette dan blijft de melding dagen weg of zelfs weken, maar dan begint het weer.




we hebben van de week de distibutie gecontroleerd en die staat goed.

johngrand (0), 10 jaar geleden

Tja , het blijven auto,s he

ook niet meer helemaal nieuw enzo ,

zelfs bij jonge auto,s steeds meer probs helaas , allemaal door het uitstoot gedoe vrees ik

een uitspraak van een monteur was eens , ze kunnen geen fatsoenlijke auto meer maken met al die regels


kan me daar wel in vinden eigenlijk......!!!!

gr John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.