Peugeot 206: Katalysator Peugeot 206 GTI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Goede avond.

Mijn 206 moet gekeurd worden.
Nu is mijn CO veel te hoog (tussen de 2.5 en 5% op toeren). stationair is hij wel redelijk.

We hebben hem goed warm gestookt en ook al een flesje fuel system cleaner gebruikt van Forte gebruikt.

Ook hebben we op toeren de lampdasonde los gehaald en toen veranderde er niks.
Als ik op internet zoek, zie ik dat een katalysator (voor dit type) 2 aansluitingen heeft, en dat er 2 lampdasondes verkrijgbaar zijn.

Ik heb deze auto minder als een jaar, dus wat er voor mee gebeurd is weet ik niet, maar wel heb ik al gezien dat er een andere katalysator onder gelast is en er maar 1 lampdasonde op zit.
Overigens loopt de auto 400toeren stationair.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groeten John

Apenhaar

Geplaatst door Apenhaar (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

puggiebenny (0), 10 jaar geleden

aangezien je zegt dat er aan de kat gelast is zou ik zeker eens kijken of deze niet is leeg gehaald of stuk is als deze leeg of veroudert is doet hij niks meer
ook zou ik de complete uitlaat even controleren of er nergens geen gaatjes of lekje is dit is namelijk ook genoeg om een te hoge waarde te hebben

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Met bouwjaar 2000 (of laat 1999) zou 1 lambdasonde nog net kunnen.
Modeljaar 2001 heeft 2 lambdasondes - 1 voor en 1 na de kat.

Je hebt kennelijk een 4-gas test laten doen. Weet je alle waardes nog?
Dus Co, Co2, HC, O2 en lambda getal, zowel bij stationair als bij verhoogd toerental?

400 toeren stationair klopt ook niet, dus er is iets aan de hand met het inspuitsysteem.
Al eens laten uitlezen en de waardes van de sensoren laten controleren?
Lambdasonde is wel verdacht als loshalen geen reactie geeft.

Apenhaar (0), 10 jaar geleden

Alle waardes weet ik niet eigenlijk.. Wel weet ik dat het lambda getal veranderde, (dan zou de lambdasonde wel werken?).
We hebben er ook al een andere (gebruikte) lamdasonde opgezet, en dat veranderd eigenlijk niks.

Heb hem ook nog niet uit laten lezen eigenlijk... maar zou de hoge waarde van het co ook te maken kunnen hebben met het inspuit systeem?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja. 5% CO is te veel voor een kat om te verwerken.
Veranderend lambda getal is voor mij geen enkele garantie dat de lambdasonde werkt.
Integendeel zelfs zou ik zeggen.

Apenhaar (0), 10 jaar geleden

Is zo'n lambdasonde te testen of door te meten?

Als ik het dus goed begrijp, moet ik dus gaan kijken naar me lampdasonde, katalysator en eigenlijk uitlezen voor me inspuitsysteem?

Apenhaar (0), 10 jaar geleden

Heb de auto zojuist uitgelezen.
En hij geeft de volgende code:
P0444; tankventilatie reinigingsklep controle circuit open.

Weet iemand waar die klep zit en hoe ik die kan controleren?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Elektroklepje van het absorbtievat zit helemaal linksonder (voor de auto staand) op de balk tegen het schutbord in de motorruimte, dus zo'n beetje onder het koelvloeistof-expansietankje. De dealer kan m.b.v. testkast dit klepje aansturen. Op moment van aansturen moet je het klepje horen tikken. Dacht dat dit klepje gewoon op 12Volt staat en signaal (massa) krijgt uit de motor-computer, dus meet eerst even in de los genomen stekker of er op 1 van de 2 aansluitingen 12V staat. Zo ja, dan kun je het klepje "even" verwijderen en met 2 zelfgemaakte draadjes aan plus en min leggen en luisteren of het klepje tikt elke keer bij aantippen van bijv. het min-draadje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum