Peugeot 206 2003: Automatische airco bij starten altijd op automatisch

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

De automatische airco begint telkens bij het starten op automatisch.
Wanneer je gaat rijden en de airco anders instelt en daarna de auto weer uitzet, daarna weer start staat deze opnieuw op automatisch..

Hoe kan dit? Is dit te verhelpen?

ehofte

Geplaatst door ehofte (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja...vreemd probleem. Ik heb het ook met m'n eigen 206. Heel af en toe gebruik ik de ECO stand, maar verbaas me er over dat meestal (dus niet altijd) na de volgende start, de airco dan weer op standje automatisch staat. Ik heb er geen verklaring voor en moet ook eerlijk bekennen dat het me niet dusdanig boeit dat ik me er in verdiep of eens kijk bij een andere 206 in de werkplaats. Het enigste was ik nog eens wil doen: kijken of er een BSI software-update beschikbaar is, maar zelfs dit wil ik al een hele lange tijd doen, maar daar blijft het ook bij :-)

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

Dit is doelbewust ingebouwd om te garanderen dat de aircopomp regelmatig wordt ingeschakeld. Dit om vastzitten en het uitdrogen van rubbers te voorkomen.

ehofte (0), 10 jaar geleden

Top, bedankt voor je antwoord!

harry4203 (420) PRO, 10 jaar geleden

geloof je direct, wel vreemd dat dit alleen bij de 206 zo is. heb zelf bv een 207, en die blijft gewoon staan

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Harry...de 206 is nog steeds z'n tijd ver vooruit! ;-)

hobby-monteur (0), 10 jaar geleden

Mijn 406 doet dat ook.

JdeP (5), 10 jaar geleden

Mooie auto zo'n 203........ http://nl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_203


ha ha -)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.