Peugeot Partner: Motor start niet meer !!!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19

Dag samen,

Op vraag van een collega van op mijn werk heeft zei volgende problemen.
Dag ervoor kwam zei thuis maar haar brandstof was bijna leeg, motor draaide nog, dag daarop wilde zei starten maar helaas niets meer, haar garagist zei dat de motor vervangen moet worden waar ik mijn twijfels over heb, weet zelf niet wat voor een motor erin zit, HDI of één zonder commonrail, maar het is een 1900 diesel, vind het toch raar dat ze de hele hele motor moet laten vervangen omdat deze niet start, maar ja, de meeste vrouwen zijn op dat gebied een leek en kan haar garagist vanalles zeggen hé.

Gr.
Jantje

firedriver

Geplaatst door firedriver (50) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

voyager (0), 10 jaar geleden

Zei de beste man DE MOTOR of DE STARTMOTOR? Verschil is erg groot!!! Start ie niet of slaat ie niet aan?

firedriver (50), 10 jaar geleden

Dag voyager
Motor draait maar slaat niet aan volgens die vrouw.
Gr.
Jantje

Rene Roolvink (0) PRO, 10 jaar geleden

10 liter diesel in de tank uit de jerrycan vullen , ontluchten ( indien mogelijk ) en nog eens proberen . Misschien staat de auto net iets scheef waardoor er geen brandstof meer word aangezogen .

voyager (0), 10 jaar geleden

OK! Mogelijk is brandstoffilter vervuild geraakt doordat de tank nagenoeg leeg staat.Een jerrycan diesel bij de pomp halen en erin gooien. Gloeibougies kunnen het ook zijn met deze relatief lage temperaturen. En ja, de startmotor kan het ook zijn.
Uitlezen kan veel info opleveren.

firedriver (50), 10 jaar geleden

Hey, voyager
Gisteren ben ik haar tegengekomen waarbij ze zei dat ze haar wagen hebben ingelezen en een foutmelding kregen dat de injectiepomp defect is, moet dan deze ingeleerd worden na vervanging van een andere pomp ?
Nu weet ik niet of ze deze pomp getest hebben wat zijn druk is.
Denk dat haar garagist dat zal weten !!!
Gr.
Jantje

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Sorry ik vind het allemaal maar een beetje wazig verhaal, het kan zijn dat de pomp geen druk levert maar dit kan ook door andere oorzaken komen, filter, weet niet of deze een lagedrukpomp heeft, maar dat zou ook kunnen

firedriver (50), 10 jaar geleden

Dag jan5047
Volgens haar is het een 2.0 HDI 66 Kw, meer kan ik niet zeggen omdat de wagen niet bij mij is.
Gr.
Jantje

voyager (0), 10 jaar geleden

Het zou kunnen allemaal. Eerst was het een startmotor, nu injectiepomp. Gezien de wagen "normaal" rijdend afgezet is verwacht ik iets anders als oorzaak. Dus eerst extra brandstof tanken, dan evt. ontluchten. Als het dan niet start bij Peugeot dealer uitlezen!

firedriver (50), 10 jaar geleden

Hey voyager,
Met de starter is er geen probleem, motor wil gewoon niet aanslaan, haar garagist is nog daarmee bezig, is uitegelezen (zie één van de vorige antwoorden)
Dikke gr.
Jantje

voyager (0), 10 jaar geleden

Ok Het is dus afwachten!

oldtimer (0) PRO, 10 jaar geleden

dit is een siemens injectiesysteem dat ontlucht met een knijpbal. Die zijn wat moeilijk te ontluchten als ze echt leeg zijn geweest.

harry4203 (400) PRO, 10 jaar geleden

ja, en dat "wat" moeilijk is vrij zachtjes uitgedrukt.

firedriver (50), 10 jaar geleden

Hey harry4203

Zeg harry4203, hoe is het beste om deze pomp zachtjes te ontluchten, vindt het spijtig, wagen staat niet bij mij, anders had ik het geprobeerd.

Gr.
Jantje

firedriver (50), 10 jaar geleden

Dag samen,
Ondertss. via facebook een antwoordt gehad van die collega, blijkbaar is volgens haar garagist niet pomp, maar zijn computer ecu zelf, zou eventueel te testen zijn bij een verdeler, denk eerder dat het zal zijn als ik haar verhaal leest.
Moet deze dan ook ingeleerd worden als er een andere ecu wordt geplaatst, denk het wel.
Gr.
Jantje

Zie hieronder haar antwoordt:

Hey Jantje,

ik ben zelf bij die man van Peugeot geweest en er is maar 1 ding kapot, niet de pomp dus, maar wel de boordcomputer zelf, blijkbaar ergens kortsluiting gehad Nieuwe kost veel geld en ze zeggen dat de auto dan mss nog niet gaat starten, dus beter een andere kopen

harry4203 (400) PRO, 10 jaar geleden

als de ecu defect blijkt, wordt deze of gerepareerd, of je krijgt een gerepareerde. in beide gevallen is het stekker erop en gaan.

oldtimer (0) PRO, 10 jaar geleden

zie nu net dat het over een 19 motor gaat, zal wel een 1.9 zijn ? is het dan niet gewoon een dw8 ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.