Toyota Avensis: Avensis T25 parkeersensoren reageren niet tijdens achteruit zett

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Ik heb een avensis T25 model, een sedan met parkeersensoren vanachter, ik heb gemerkt dat mijn parkeersensoren niet werken tijdens het achteruit rijden of zelfs als ik die in achteruit zet, totaal geen geluid en tot nu toe hebben ze altijd gewerkt, ik heb gisteren mijn accu laten vervangen en sindsdien werken mijn sensoren niet..ik weet dat dit normaal niks te maken kan hebben met een accu vervangen maar wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? Is er een knop voor aan en uit vanachter ofzo?

mvg Izzy

vizard91izy

Geplaatst door vizard91izy (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Dane88 (0), 10 jaar geleden

Hoi,

Bij mij achterin heb ik een knop zitten om de sensoren aan/uit te zetten, dit is gedaan voor het rijden met bv een aanhangwagen (anders word je gillend gek van het constante gepiep :-)

Echter als het probleem na het vervangen van de accu is opgedoken zou ik ook ff naar de zekering kijken, staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van uw parkeersensoren beschreven normaliter.

vizard91izy (0), 9 jaar geleden

De draad van het achteruit-rijd-schakelaar was in 2 gescheurd, deze is gesoldeerd en mijn achteruit rijd sensoren werken terug!
Is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.