Peugeot 206: Spontane uitval alle electronica in 206 tijdens rijden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: CKFWF

Hallo, ik heb het volgende probleem met mijm 206.

Tijdens het rijden valt ie spontaan uit; de motor en alle electronica. Alle meters slaan naar links, de lichten gaan uit, de radio gaat uit, etc., ik hoor een belletje uit de BSI klinken. Kan m meteen (alrijdend) weer starten en doen loopt ie als een zonnetje (zoals ervoor). Het is inmideels al een paar keer gebeurd, soms 1x in de week soms 3 x achter elkaar op 1 dag. Opmerkelijk is dat de datum en tijd op het universele display niet verdwenen was na het uitvallen, na de motor opnieuw te starten, tot gister. Toen sloeg de moter (en wederom alle electronica) 3x in een rit af en dde datum/tijd was gereset. Het lijkt erop dat alle electronica in 1 keer wordt uitgeschakeld door een onderbreken van een electrisch hoofdcircuit of het wegvallen van de accuspanning. Na opnieuw starten werkt alles weer gewoon.

Ik heb eerder problemen gehad met gebroken aardingsbevestigingspunten, dynamokabelbevestiginglipjes maar die zijn allemaal goed (nog steeds bevestigd).

Herkend iemand dit probleem en heeft dit eerder gehad, wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt :)

mick_110

Geplaatst door mick_110 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 10 jaar geleden

Controleer de massakabel van de accu naar de versnellingsbak eens , deze wil nog wel eens wegrotten op de versnellingsbak.

oldtimer (0) PRO, 10 jaar geleden

volgens mij.(en ik ben er al weer een tijdje uit)was hier een herprogramering van de BSI voor.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.