Peugeot Partner: licht schokje en een moeilijk aan te houden snelheid aan 30/uur

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdmi

Bij het (voorzichtig) vertrekken met koude motor en in tweede versnelling voel ik soms een licht schokje...
In tweede versnelling ondervind ik ook een heel gevoelig gaspedaal, het is zelfs moeilijk om hetzelfde toerenaantal aan te houden. bijvoorbeeld: Aan dertig (op kilometriek) per uur wil de motor zelf naar 35 per uur gaan. Precies alsof ik in tweede versnelling te traag rijd. Aan 60/uur hetzelfde.
Ik reed voordien met een 1900 diesel berlingo.

t815966

Geplaatst door t815966 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij deze motoren is alles elektronisch geregeld, dwz je bedient wel het gaspedaal , maar daarmee bedien je eigenlijk de computer die dan op zijn beurt de motor bedient.
Nu kan het soms wel zo zijn dat de motor,bv om aan milieueisen te voldoen, iets anders nodig heeft dan je met het gaspedaal vraagt.
Op dat moment zal dus de motor door de computer anders bedient worden, wat je op de door u beschreven manier ervaart.

t815966 (0), 10 jaar geleden

bedankt "oldtimer".voorheen reed ik met een 1900 diesel berlingo (2000) en dit is wel een heel groot verschil met die "teepe" diesel..

t815966 (0), 9 jaar geleden

schijnt normaal te zijn..

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.