Peugeot J5: koppeling vervangen van peugeot j5

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

hoi een vraagje is het moeilijk om zelf de koppeling te vervangen van mijn camper peugeot j5


alvast bedankt

François

françois snoai

Geplaatst door françois snoai (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Nee hoor, niet heel moeilijk.

françois snoai (0), 10 jaar geleden

hoi Ralf bedankt voor uw reactie maar heeft u soms een beetje uitleg waar ik het meest op moet letten en wat te doen

bedank François

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Niet in detail.
Maar over het algemeen: bak weghalen, dan de koppeling verwijderen, plaat goed centrisch plaatsen. En weer dichtbouwen.
Niet moeilijk. Voor iemand die al vaker een koppeling hebben vervangen.
Verder natuurlijk veilig werken, en zorg voor goed gereedschap.
Het gebruik van een hefbrug vergemakkelijkt je arbeid.

oldtimer (0) PRO, 10 jaar geleden

'k vind dit wel een heel vervelende om te doen vanwege die doorvoer van de as waar de poulie waar die dubbele riem op loopt.
en die versnelingsbak is wel behoorlijk zwaar.
En de assen kunnen na 22 jaar behoorlijk vast zitten op de vertanding in het cardan en ook in de naaf.
Ik wens je dan ook veel kracht en wijsheid toe als je dit zelf gaat doen

françois snoai (0), 10 jaar geleden

hé bedankt voor jullie reactie en wijze raad ok ik ga dan toch maar naar de garage hahaha dat zal het beste zijn !

nogmaals bedankt

Grt François

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.