Peugeot 406: benzineverbruik bij LPG-peugeot

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

het viel me op dat ik best vaak benzine moet tanken bij mijn peugeot, die een G3-lpginstallatie heeft. Ik heb eens de hele benzinetank volgetankt en en het aantal keer starten geteld. Na 2 weken kwam ik uit op 0,2 liter benzine per start. Dat komt dan neer op zo'n 2 km op benzine voor hij overschakelt op LPG. Is dit normaal?

Daarbij gaat er vaak een scherpe schok door de auto als ik opeens het gas loslaat, alsof er iets mis is met de injector(en).

Iemand een tip?
dank alvast

jgvanloo

Geplaatst door jgvanloo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat de auto iets benzine verbruikt is volledig normaal bij dit bouwjaar.
De auto start op benzine en schakelt pas wat later naar gas over.
Daar komt bij dat een koude motor ('s morgens) veel meer benzine verbruikt dan een warme motor.

Die scherpe schok die je voelt, is dat alleen op LPG? Of voel je dat ook met warme motor op benzine?

jgvanloo (0), 10 jaar geleden

de schok voel ik enkel op LPG, maar ik zal dat idd ook eens testen op benzine.
bedankt tot zover.

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Wat voor gasinstallatie zit er in uw peugeot 406? Ik heb zelf een 406 2.2 met een vialle LPI, en het benzineverbruik is ongeveer 25 liter in de 3 maanden. Bij mij schakelt hij over op gas na ongeveer 400 meter, nu in dit jaargetijde. 's Zomers is het nog korter. Ik vind uw benzineverbruik nogal hoog.

Het schokken kan hem zitten in de aandrijflijn. Bij hoge kilometerstanden komt er wat speling in de motorophanging, aandrijfassen ed. Wat u eens moet (laten) controleren of het koppelingspedaalschakelaartje nog goed werkt, of beter vervang het maar. Kost niet veel. Dit zorgt er voor dat plotselinge gaswisselingen worden opgevangen door de ecu. Dus wel met de voet van de koppeling. Bij mij kwam ik hier achter omdat de motor begon na te ijlen, als ik de koppeling intrapte om naar een hogere versnelling te gaan. Na vervanging was het na-ijlen weg en het schokken over.

pieterp9094 (0) PRO, 10 jaar geleden

Eerst maar eens duidelijkheid krijgen over merk en type gasinstallatie, dan kunnen we wel verder helpen.

jgvanloo (0), 10 jaar geleden

Sorry allemaal,
andere prioriteiten, daarom even geen reactie op jullie vragen.

Er zit een AG-installatie in (fabrieks-af), type 600.001.

Over het schokken:
Verleden maand op de snelweg kreeg ik de melding 'anti-vervuilsysteem motor defect'. Motor-lampje brandde continue, dus auto aan de kant. ANWB heeft toen een nieuwe bobine geplaatst. Knappe en snelle actie en problemen waren voorbij, ook het schokken.

Guus

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.