Peugeot 406: 406 1.8i 16v start niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 8B 1.8i 16v

Hallo,

Mijn 406 start niet meer, na een stotterend ritje thuis gekomen. Maar nu staat hij helemaal niet meer. Ik heb de basis dingen al gecheckt bougies vernieuwd, brandstofpomp doet het, stappenmotor en gasklep schoongemaakt. Maar hij geeft geen teken van leven als ik probeer te starten (ook niet met hulp van een extra accu). Het enige vreemde wat ik heb kunnen ontdekken is dat de brandstofpomp redelijk lang blijft lopen als ik het contact aanzet, maar niet meer gaat lopen als ik probeer te starten.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Mij dank is bij deze al groot!

Maarten

Maarten406

Geplaatst door Maarten406 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als pomp een seconde of 3 draait na op contact zetten (en opbrengst geeft!) maar niet meer draait tijdens starten, zou dat kunnen duiden op een defecte toerentalsensor.
Controleer eerst eens de (bruine) stekker van deze sensor, te vinden boven de versnellingsbak, onder het thermostaathuis. Door koelvloeistoflekkage van het thermostaatdeksel, kwam het wel eens voor dat deze stekker vol kwam te staan met koelvloeistof.

Maarten406 (0), 10 jaar geleden

De pomp geeft zowel druk als opbrengst maar draait ongeveer 5 tot 7 sec. Is de toerentalsensor het zelfde als een krukassensor?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja.

Maarten406 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor de info! Sensor bleek niet stuk maar het stekkertje was helemaal gaar. Na die gemaakt te hebben liep de auto weer prima!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum