Peugeot Partner: Ruitenwisser achter nulpunt

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,
Mijn naam is koos en dit is mijn eerste post.
Mijn vraag is dat de achterruitwisser het wel doet maar dat het geen nulpunt meer kent en stopt op willekeurige plekken ??
En hoe kan ik die wisser motor demonteren (het lijkt haast wel geklonken !!)
Wie o wie kan mij helpen.

Kojo

Geplaatst door Kojo (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ruud10657 (0) PRO, 10 jaar geleden

De deksels op de tandwielkast van ruitenwissermotors zitten tegenwoordig inderdaad vaak geklonken. Is de massa draad goed? Ook geen kabelbreuk bij het scharnier van de klep?
Op een van de draden moet een constante plus staan die zorgt voor de terugloop als. Is die aanwezig? Als niet, dan is zeer waarschijnlijk een van de sleepcontacten in de motor slecht en zul je de complete motor moeten vervangen.

Kojo (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Ruud10567,

Had gisteravond net de Wissermotor gedemonteerd en uit elkaar gehaald en inderdaad waren de sleep ringen behoorlijk smerig en klein beetje roestig.
Heb die ringen schoon gemaakt met staalwol , nieuw vet er in gedaan en nu doet hij het weer zo als het hoort.
Dus bij deze een tip voor anderen , niet direct een nieuwe of er een van de sloop kopen het is de moeite waard.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.