Toyota Corolla: Raamslinger loshalen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 16v

Hoe krijg ik de raamslinger eraf???

Zie geen veertje erachter zitten.
heb er al redelijk hard aan getrokken, maar niet los te krijgen.

Sjaak F

Geplaatst door Sjaak F (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

limbra (485), 10 jaar geleden

Met een doek / oude lap achter de raamslinger heen en weer bewegen (zie afb.) , het klem veertje komt dan samen met de raamslinger los .

[url=https://imageshack.com/i/f6e243j][img]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/54...[/img][/url]

succes .

Sjaak F (0), 10 jaar geleden

Er blijkt dus toch een veertje, a la Opel, op te zitten!?
dan zal ik nog eens heel goed kijken.
een tang om zo'n veertje te verwijderen heb ik wel, en ook al mee gehengeld!!!!!!
zal het nog eens proberen!

schol (0), 10 jaar geleden

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je dit veertje induwen ipv het er uit te trekken, hij lost dan net voldoende uit zijn borging om de slinger er af te kunnen trekken,

Ruud10657 (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=schol]Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je dit veertje induwen ipv het er uit te trekken, hij lost dan net voldoende uit zijn borging om de slinger er af te kunnen trekken,[/quote]
Nope, met een haakje of speciale tang er uit trekken. Voor het terug monteren, de clip weer in de zwengel drukken en daarna de zwengel op zijn plaats drukken.

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=Ruud10657][quote=schol]Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je dit veertje induwen ipv het er uit te trekken, hij lost dan net voldoende uit zijn borging om de slinger er af te kunnen trekken,[/quote]
Nope, met een haakje of speciale tang er uit trekken. Voor het terug monteren, de clip weer in de zwengel drukken en daarna de zwengel op zijn plaats drukken.[/quote]
Wat schol bedoeld werkt ook!!

Kijk maar naar het plaatje waar het groene pijltje staat als je hier met een klein schroevendraaiertje op drukt dan schuift de borging ook op zij .

Verwijder zelf ook de slingers op deze manier.

Sjaak F (0), 10 jaar geleden

Heren, het is gelukt,
het had wat gemakkelijker geweest als het veertje dichter bij de slinger had gezeten, ala Opel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.