Toyota Starlet: Drukopbouw benzine tank

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Sinds kort ben ik in het bezit van een starlet,het karretje bevalt prima.
Maar wat mij opviel bij het tanken is dat als ik de dop van de tank draai er een enorm veel lucht naar buiten word geblazen.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Bvd

J.Spoor

Joost spoor

Geplaatst door Joost spoor (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

Dit is onderdruk (vacuum) dit volkomen normaal .

Dit heeft met het koolstoffilter (evap) te maken ( deze vangt dampen op) en zit er om milieu technische reden op.

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

Onderdruk/vacuum ? iets wat blaast staat niet onder vacuum , maar overdruk , veroorzaakt bv door warme retour brandstof.
Of joost heeft het verkeerd en verward het geluid wat hij hoort met blazen in plaats van zuigen en dan heb jij gelijk daan.
Maar in beide gevallen is er niets aan de hand , in zoverre zou de be en ontluchting van de tank niet goed kunnen werken , zolang er geen klachten zijn lekker laten blazen/zuigen.

Joost spoor (0), 10 jaar geleden

Ok, bedankt voor de reacties.

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Onderdruk/vacuum ? iets wat blaast staat niet onder vacuum , maar overdruk , veroorzaakt bv door warme retour brandstof.
Of joost heeft het verkeerd en verward het geluid wat hij hoort met blazen in plaats van zuigen en dan heb jij gelijk daan.
Maar in beide gevallen is er niets aan de hand , in zoverre zou de be en ontluchting van de tank niet goed kunnen werken , zolang er geen klachten zijn lekker laten blazen/zuigen.[/quote]
@kaleido het is ook geen overdruk maar onderdruk .

Herken het geluid uit duizenden van het eigen starletje als ik de de tankdop losdraai .

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

Ik begrijp het wel , maar joost heeft het over blazen , dus overdruk , zoals ik ook al zij verward hij het geluid waarschijnlijk, en is het zuigen , dus onderdruk.
Laat joost het antwoord maar geven.

Joost spoor (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost,auto verkocht.
Iedereen bedankt voor het mee denken.

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

Beviel achteraf toch niet zo goed ? , probleem verplaatsen naar een nieuwe eigenaar is inderdaad ook een oplossing

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=Joost spoor]Probleem opgelost,auto verkocht.
Iedereen bedankt voor het mee denken.[/quote]
Scheelt het probleem is gewoon een product eigenschap waar de nieuwe eigenaar waarschijnlijk niks om geeft en nog vele kilometers gaat maken .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.