Peugeot 607: specificaties remschijven

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2HDI136

Hallo,
voor mijn 607 2HDI136 restyling wou ik weten wat de specificaties zijn van de remschijven. Meerbepaald zoek ik naar de minimum schijfdikte zowel van de voorremschijven als van de achterremschijven. Misschien zijn die immers stilaan aan vervanging toe. Noch op een CD die ik heb noch op de public servicebox vind ik die gegevens terug.
Kan iemand mij die gegevens verstrekken?
Met dank.
Werner

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Garage_LUX (0) PRO, 10 jaar geleden

Staat meestal op de schijf zelf

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Voorremschijven zijn nieuw 30mm dik, minimum schijfdikte is 28mm. Achterremschijven nieuw 12mm en minimum schijfdikte is 10mm.

Minimum dikte is bij alle Peugeot schijven 2mm onder de nieuw-dikte.

peugeotfan (0), 10 jaar geleden

Dank beide heren voor de reacties. Ik vind echter op de schijf zelf geen indicaties of vermelding van de min. dikte,maar dat doet er verder niet toe. Ik heb de schijven nagemeten en zowel voor als achter zitten ze op de limiet. Vooraan meet ik 28mm en achteraan 10mm. Ik weet nu wat er mij te doen staat.(heb ondertussen 185000km erop)
Werner

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.