Toyota Avensis: toyota avensis 2003 stottert en houd in bij optrekken tot 3000 r

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v vvti

mijn toyota avensis stottert nogal bij het optrekken vooral bij koude motor. vanaf 3000 toeren trekt hij ''opeens'' weer normaal door.
hiervoor naar de echte toyota dealer geweest om de foutcodes uit te lezen. maar er zaten geen foutcodes in de computer.
de auto heeft recentelijk een grote beurt gehad en het probleem is nog niet opgelost.
de beurt is ook door een erkende dealer uitgevoerd.

de dealer zegt dat het de inspuiters zijn. dit word een duur grapje als dit zo is.
de luchtmassa meter is schoon gemaakt en zou het niet zijn volgens de dealer.
kan het nog iets anders zijn wat ik kan laten controleren? of zelf herstellen/checken

help..... !! :)

mvg
roy

miniroy

Geplaatst door miniroy (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

nathanaelwitte (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo,


Heb je misschien nog iets meer achtergrond info,
Zoals:

Met koude en warme motor
was het zo ineens of langzaam ingeslopen
is dit het enige probleem of zijn er meerdere
was er geen enkele foutcode, hoe kwam de dealer bij de injectoren, op grond van welke afwijkingen?

miniroy (0), 10 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie !
De auto doet het meestal bij koude motor. Dan voel je het erger. Bij warme motor is het probleem ook voelbaar alleen minder. Het probleem heeft zig na mijn mening rustig ingeslopen.
Het rare vind ik dat hij stotterd tor 3000 toeren en dan opeens door trekt
De auto is bij 2 dealers geweest en alle 2 geen foutcodes.
Dit is het enege probleem ik merk niet dat het samenhangt met iets.
Ze hebben injectie reiniger in de tank geduwd en gezegd dat het beter word.. beetje raar.

mvg roy

nathanaelwitte (0) PRO, 10 jaar geleden

ok, kun je achter de motorcode komen? (vaak bij autoweek kentekencheck aangegeven)

Is er ook een rij-proef gedaan om eventueel afwijkende parameters op te merken.

De motor draait stationair goed, regelmatig en start goed?

Al enige verbetering met de injectiereiniger?

HJT (0) PRO, 9 jaar geleden

@ Roy,

Heb je nog steeds problemen met de Avensis? Ik heb namelijk ook exact het zelfde probleem. Het vreemde is dat als je de accu +/- 5 min loskoppelt, het probleem even weg blijft. Ook geen foutcodes aanwezig. Gasklephuis etc ook allemaal aan gereinigd etc. Ben benieuwd of je nog verder ben gekomen met deze storing.

gr.

Sing123 (0), 9 jaar geleden

@ HJT en Roy

Hoi ik heb ook het zelfde probleem met een avensis t25 2003
hebben jullie inmiddels al een oplossing

verneem het graag

gr.

HJT (0) PRO, 9 jaar geleden

Hoi Sing123

Tot nu toe nog geen oplossing. Ook nog niet actief mee bezig geweest moet ik zeggen.

voyager (0), 9 jaar geleden

Dan zou ik het rijdend laten uitlezen. Interessante details zijn fuel trims. Helemaal rond toerental waar het euvel zich voordoet. Daar van zou je een zoek richting kunnen krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.