Toyota Avensis: Trekkracht minder boven de 3000 toeren, lui...

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4D

Sinds 1,5 jaar bezit ik deze auto. Heb er nu 50000 kilometer mee gereden. Teller staat nu op 173 000. Trek wekelijks een boot op een trailer en soms een caravan. Ben erg te spreken over de trekkracht. ( 300Nm en 138PK) Verbruik is prima voor deze auto 1 op 16 a 1 op 17 als ik niet teveel met aanhangers rijdt.

De laatste weken is het net of de motor wat luier begint te worden, bij doortrekken in zijn 4 boven de 3000 toeren is de fut er snel uit. Na enige googlen krijg ik het idee dat de injectoren misschien eens schoon gemaakt moeten worden. Ik kwam uit bij dit middelstje:
http://www.bardahlstore.nl/webshop_produ...

Heeft iemand daar ervaring mee en zou dit de klachten aan mijn Toyota kunnen verhelpen? Kan het kwaad om zoiets te gebruiken? Of is het met die dingen zo "baad het niet dan schaad het niet"?

Pikehunter

Geplaatst door Pikehunter (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Het kan geen kwaad dit erin te gooien,persoonlijk vind ik maar twee merken resultaat opleveren.
Dat is abcon of forte.
Daarbij de aantekening dat ik de performance bij gebruik van abcon beter vind.
Maar als er een probleem is dan los je dat niet op met een flesje.

Pikehunter (0), 10 jaar geleden

Hallo Primera p11.
dank voor je snelle antwoord. Een echt probleem los je meestal niet op met een flesje maar er zijn geen waarschuwingslampjes gaan branden of wat dan ook. Het is iets wat er zeer langzaam lijkt in te sluipen. Wat denk jij als Proffesional als je de klacht leest?

Ik heb een flesje besteld. Baad het niet dan schaad het niet. http://www.abconproducten.nl/shop/produc...

Na het toevoegen aan de volgende tank diesel zal ik verslag uitbrengen. Ik hoor ook geregeld zeggen dat tanken bij de Esso of Shell beter is voor je motor dan tanken bij de Tango of andere prijsvechter.... Heb je daar ook ervaringen mee of verklaringen voor?

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Nee hoor,wat je tankt maakt niet uit.
Alle diesel voldoet aan de in Europa gestelde norm.
Alleen bij de V-power achtige soorten zijn dopes toegevoegd die een effect op het verbruik hebben en reinigende eigenschappen zouden hebben.
Van abcon heb ik weleens dieselboost gebruikt om de SCV klepjes te reinigen en dat werkte goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.