Mercedes-Benz S-Klasse: speedtronic/distronic probleem, ga naar werkplaats

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 400 cdi

op mijn display verschijnt: speedtronic/distronic probleem, bezoek werkplaats. op het moment van melding werkt ook de cruise control niet, en ook limietinstelling niet. de motor schakelt in noodloop. Wanneer ik mijn contact af en weer aanzet en de motor draait stationair, dan geen foutmelding. met een beetje gas geven wel foutmelding.

bij het uitlezen van de auto kreeg ik geen probleem in de speed/dis,cruis control, maar in de cdi; probleem met inlaatklepsteller.
we hebben de fout gewist, en een nieuwe proefrit gemaakt. In beginsel was het vermogen volledig terug, even later weer noodloop en melding.
Na de proefrit van ca 7 km heeft de inlaatklepsteller 253 keer melding gemaakt (kleine f in star diagnose).
Nu heb ik me laten vertellen dat wanneer de motor in noodloop schiet, dan schakelt automatisch de speed/dis, cruise control uit en verschijnt daarom de melding op het dashboard.

Heeft iemand dit probleem al eens bij de hand gehad, en als ik mijn inlaatklepsteller vervang ( geplaatst boven de dynamo) ben ik dan de noodloop kwijt, tenminste in deze situatie?

Gr kees

Ecotense

Geplaatst door Ecotense (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

S65 AMG (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Kees

Wanneer je deze klep vervangt of laat vervangen
Ben je de de storing kwijt. Dus de motor gaat dan niet meer
In noodloop en je functies werken weer.
Heb deze klep eerder een keer vervangen voor
Precies dezelfe klacht en storing.
Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.