Toyota Corolla Verso: Corolla Verso kopen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 4-D 177 pk

Goedendag,

Ik ben van plan om deze auto aan te schaffen maar ik wou eerst weten waar ik moest opletten.
Deze Verso heeft 238'000 km gereden en de onderhoudshistorie is niet bekend. De motor lijkt goed te draaien. Wat is de interval van de d-riem? Verder zit er ook geen navigatie cd bij. Bij rijden trekt de auto naar rechts en trilt het stuur. Ik denk balanceren en uitlijnen.

Alvast bedankt!

rossiassen

Geplaatst door rossiassen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

PaulRAV4 (0), 10 jaar geleden

Ik heb dezelfde auto uit hetzelfde bouwjaar. Nu 182000km. Heerlijke auto maar bij 147000 moest er echt een nieuwe motor in. Omdat deze motoren niet met de beste materialen/specificaties in elkaar werden gezet was het gratis onder garantie. Het is maar dat je het weet. Met de nieuwe motor gaat ie weer als de brandweer :-)

rossiassen (0), 10 jaar geleden

Ok bedankt! Maar hoe weet ik of deze auto een nieuwe motor heeft gekregen?

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Ik had je al mail gestuurd met de mededeling:niet aan beginnen!.
Je koopt echt een bak ellende,het is niet goed uitontwikkeld geweest,met name het roetfilter probleem is een veroorzaker van grotere problemen.
Scheuren in de kop,verstuiver ellende,roetfilter ellende,koelvloeistof verlies,EGR problemen,vijfde verstuiver problemen,kortom,laten staan.
Zelfs degene die een ruilmotor kregen hebben daar ook weer troubles mee gehad.
Er is coulance tot 250.000km zelfs,maar alleen voor auto's met een afgestempeld boekje,kortom dealer onderhouden.
Maar wat heb je eraan,een auto koop je om mee te rijden,niet om er gezeik mee te hebben.
En als je dat nu weet loop er dan om heen en ga niet vragen of je erachter kunt komen of de motor vervangen is.
een ezel in het algemeen stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.

rossiassen (0), 10 jaar geleden

Duidelijk! Ontzettend bedankt!! :)

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Sorry voor mijn directe benadering,maar dat wil nog weleens helpen.
Dit model is een hele goede auto,maar niet met de D-4D cat motor.
Als je er dan toch echt eentje wilt,dan is de 136pk nog de beste keuze,maar ook hier geld,er zijn flinke problemen mee geweest.
En deze problemen kosten echt veel geld en als je in de bouwjaren 2004 - 2006 gaat winkelen moet je heel erg oppassen.
Coulance kun je bijna niet meer claimen omdat ze al een aantal jaren geen dealer meer gezien hebben.
Het probleem begint vrij onschuldig met wat koelvloeistof verlies,bijvullen,bijvullen,dan volgt al snel de diagnose,scheur in de kop,of het blok is al zo aangetast dat alleen een ruilblok het probleem zal oplossen.
Ook het roetfilter is en bron van ellende,met name de vijfde verstuiver moet de boel schoonbranden,maar het regenereren gaat gepaard met verschrikkelijk roken of word afgebroken om wat voor reden dan ook.
Roetfilter verzadigd en storing tot gevolg,geen trekkracht meer ,inlaattrajekt vervuild,EGr sluit niet meer of opent niet meer,giga kosten om de boel weer te reinigen,verstuivers vervangen,ga zo maar door.
Dit is niet exemplarisch,maar kwam zeer veel voor.
Toyota is heel ver gegaan met zijn coulance teneinde de klant te behouden.
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ze zijn na 2010,daar hoor je in ieder geval geen klachten meer over,waarschijnlijk beter doorontwikkeld.

rossiassen (0), 10 jaar geleden

Pffff wat een gezeur zeg! Ik had hem bijna gekocht!! Ik dach...toch maar even hier vragen! Kratje bier voor jullie! ;-) Bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.