Peugeot Partner: Km teller schommelt bij rond 110 km/u

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste leden,

Sinds gisteren is mij opgevallen als ik constant op 110 km/u rijd op snelweg, dan gaat het schommelen tussen 110-115 km/u.
Ook op Cruisecontrol. Als ik op 120km rijd, dan blijft deze wel constant op 120km staan. Zowel op Cruisecontrol als op Manueel.

Trouwens op cruisecontrol op 110km/u geeft het systeem steeds gas bij en weer af. En dit gebeurd niet bij 100km/u of 120km/u of andere snelheid.
Alleen op rond 110km/u dus.

Daarom vraag ik graag om jullie expertise. Wat kan het zijn?
Alvast bedankt.

vwboratdii

Geplaatst door vwboratdii (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik weet niet uit min hoofd of er voor de snelheidsmeter nog een opnemer op de bak zit bij de partner 2003, of dat het snelheidssignaal wordt berekend aan de hand van het abs signaal.

Als er op de versnellingsbak nog een opnemer zit , zou je kunnen proberen deze te vervangen.

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

@Peter, Bedankt voor je reactie.

Kan iemand mij zekerheid vertellen of de opnemer op de bak zit? Hoe ziet dat eruit?
Alvast bedankt.

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

bovenop het differentieel van de bak, (dat is de uitstulping waar de aandrijfassen in gestoken zitten) zit dan een wit,rond kunststof opnemer met een stekker erop.

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

en? gevonden?

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

@Peter, Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gevonden idd. Alleen nu doet de km-teller weer normaal.
Geen idee wat het was. We zien het wel.
Nogmaals dank.

vwboratdii (0), 9 jaar geleden

Topic kan gesloten worden. Zie eerdere berichten!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.