Mercedes-Benz E-Klasse: Aluminium Schilfers automaat bak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: E320CDI 145KW

Hallo,

We hebben een vervelend probleem met een W210 E320CDI automaat. Bij ligt accelereren begint de auto hevig te schudden/trillen.

Diverse dingen gecontroleerd waar onder cardanas/aandrijfassen/tussenlager/subframe rubbers enz.

Nu op aanraden van onze Forté vertegenwoordiger de automaatbak olie ververst en filter vervangen.

Nu kwam ik bij het demonteren van het filter en oliecarter stukjes aluminium schilfers tegen. Ook heb ik het filter geopend en kwam daar nog meer aluminium deeltjes tegen.

Dit lijkt mij niet goed maar zou dit ook het schudden/trillen bij ligt accelereren tot gevolg kunnen hebben?

Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's gemaakt:







[url=http://postimg.org/image/qbvpqoquh/][img]http://s28.postimg.org/qbvpqoquh/foto_1....[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/mtjpubktb/][img]http://s27.postimg.org/mtjpubktb/foto_2....[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/5pumpoy7j/][img]http://s11.postimg.org/5pumpoy7j/foto_3....[/img][/url]

Royi520VT

Geplaatst door Royi520VT (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Maikel Voets (0) PRO, 10 jaar geleden

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat in de automaatbak. Als er zoveel metaal te vinden is kan dit niet goed zijn en je zou dan zeggen dat er ergens flinke slijtage optreed.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Aluminium schilfers komen vanuit de bak zelf. Messing- of brons-kleurig zou op een probleem van de koppelomvormer duiden. Heb je een glycoltest gedaan op de automatenolie? De radiateur wil inwendig weleens(eigenlijk wel vaker dan weleens) gaan lekken waardoor er koelvloeistof in de automatenbak komt. Ik denk dat je op een bak/koppelomvormer revisie uitkomt, maar als je de automatenolie niet test op glycol en de radiateur is inwendig lek komt het probleem weer terug.

Royi520VT (0) PRO, 8 jaar geleden

Misschien nog even leuk om te vermelden maar heb in maart vorig jaar een nieuw filter geplaatst en verse ATF met een toevoeging van foté in de bak gedaan. Direct na het verversen was nog geen verbetering merkbaar maar na een aantal weken liet de klant weten dat de klacht voor 90% verdwenen was. De klant rijd nog steeds met de huidige automaat bak rond.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.