Peugeot 207: Motor 207 1.4HDI valt stil - lampje katalysator, maar geen foutm

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Mijn motor valt regelmatig stil - +/- 10 minuten na vertrek, telkens bij lage toeren (2,000) aan +/- 50-70km/h.
Als ik stop en het contact afzet en terug aanzet vertrekt hij onmiddellijk en komt het probleem niet terug. Dit is nu bijna wekelijks, dus erg gevaarlijk.

In het begin brandden alle lampjes. Ben hiermee naar de garage geweest en er was geen foutmelding bij uitlezing. Men heeft de brandstoffilter vervangen zonder resultaat.

Sindsdien brandt enkel nog het lampje van de katalysator als ik stilval. Gisteren weer naar de garage geweest en geen foutmelding.

Ik tank sinds dit voorkomt enkel nog brandstof van Shell/Esso.
Ik heb op aanraden van mijn garagist al eens 30min in heel hoge toeren gereden.

Iemand een idee - zou een roetreiniger dit mogelijk verhelpen?

Rune

Geplaatst door Rune (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Er zal toch eerst een aanknopingspunt moeten komen in de vorm van een uit te lezen storing. Over het algemeen valt er met de diagnose apparatuur (en de eventueel aanwezige info als het een vaker voorkomend probleem betreft) van de dealer best veel te achterhalen, dus ik vraag me af of de garage waar je over praat ook de/een dealer is?

Rune (0), 9 jaar geleden

De garage die de mazoutfilter verving is de officiele dealer. Er was geen foutmelding.
Nadien ben ik naar een onafhankelijke garagist gegaan, die ook geen foutmelding vond na uitlezing.

Iemand enig idee / ervaring met dit probleem?

antoonio (0), 9 jaar geleden

heb je de accu al laten testen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum