Peugeot 607: Hulp bij Foutcodes

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.7 V6 Biturbo

Hallo,

Ik kreeg van de week mijn motorlampje op het dashboard, ik heb hem daarna uitgelezen en kreeg de volgende foutcodes:

P1442 - Fabrikant controle
P0465 - EGR temperatuursensor - G98 : signaal te laag: P0405

Wat zou dit kunnen zijn, EGR laten schoonmaken of is dit een nakomeling van mijn vorige foutmelding:

Foutcode: P2408 - Fuel cap sensor / Switch circuit

Alvast bedankt.

KennyR

Geplaatst door KennyR (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

het is te zien dat de wagen niet bij de dealer is uitgelezen, gevolg dat je slechte omschrijvingen krijgt (zoals p1442 en p0465, beide omschrijvingen kloppen niet)

voor p2408
daar zouden of de magneet uit de tankdop kunnen zijn maar meestal is het de sensor zelf.
deze zou je moeten vervangen

de storing op de egr is waarschijnlijk de achterste. als je met orginele testkast (bij dealer) laat uitlezen geeft hij exact aan of de egr voor of achter op het blok is
uit gaan van p0405 is dat de achterste egr klep.

p0465 komt totaal niet voor op de auto eigenlijk/. er zit tevens ook geen egr temperatuursensor. die bestaat niet bij peugeot.
advies laat hem hiervoor uitlezen bij de dealer. dan weet je of deze storing niet door een fout van de universele testkast zelf komt.

p1442 addatief systeem werkt niet naar behoren, dit kan kloppen ivm je storing op je tankdopsensor en op je egr hebt.
hierdoor gaat hij niet regenereren gevolg dat je deze storing kunt verwachten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.