Mercedes-Benz 0 2003: Mercedes Clk 200 Ernstige storing

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0/1.8 4 cilinder

Beste lezer,

Mijn auto is als een kind vertroeteld, ik ben zelf automonteur en de auto is bij mij zelf in onderhoud. Van Achterstallig onderhoud is geen sprake. Km Stand 112xxx Boowjaar 06-2003 type W209 200 Kompressor. Deze storing is van de 1 op andere dag gekomen, Als ik de auto ontgrendel, en me sleutel in het contact stop dan gaat groot licht lampje branden/flikkeren (gaat aan en uit) groot licht zelf brand niet op dit moment bij de koplampen. Handrem lampje blijft branden. Ramen die niet meer bewegen/reageren, Verwarmings ellement/Climate control reageerd niet meer. Buitentemperatuur geeft 85 graden aan. Storing brake fluid geeft hij aan in de tellerklok (ronde unit). Lightning Faulture. Vervolgens als je de auto uit wil zetten dan kan je de sleutel uit het contact halen maar dan blijft de radio aan en de stadslichten aan. Deze gaan pas uit nadat de auto word gereset Door de accu-pool loss te trekken en vervolgens weer terug erop te zetten. Als bij de auto eenmaal de storingen erin springen reageerd hij ook nergens meer op, niks werkt niks reageerd. Als de auto eenmaal gereset is, werkt de auto hooguit 1 dag correct, maar als ik de ochtend erna weer bij de auto aankom springen de storingen weer erin. Ik

Ik heb het gevoel dat het iets met vocht te maken heb, maar weet niet waar ik naar moet kijken, ik heb zo een beetje de grootste hoofdzaken vervangen zonder enig beter resultaat. Ik weet nu 1,2,3 niet meer waar ik verder naar zal moeten zoeken. De kosten rijzen daarbij de pan uit.

De volgende Onderdelen zijn vervangen:

Contact Slot vervangen en ingeleerd Origineel gebeurd bij Mercedes
Voorste computer in motor ruimte bij paravaan, vervangen.
Achterste computer in kofferbak vervangen.
Teller klok Eprom laten vervangen.

Meerdere keren op nieuw geprogrameerd maar de volgende storingen blijven terug komen.
Combi instrument zendt geen gegevens naar CAN-bus (CODE 81110)
Regeleenheid is defect (ROM leesfout) code 8112E)
Regeleneenheid EZS heeft te lage Spanning herkend (Code b1133)
Remvloeistofniveau is niet in orde (Code B1138)
Cambus Versnellingsbakstekker schoongemaakt, Deze heb ik uit voorzorg met beurt nieuw gekocht orgineel mercedes aangezien er kwalen mee zijn dat de olie omhoog kruipt naar de connectors toe.

Als het ware gooit hij heel het netwerk plat, het is voornamelijk als ik sochtends bij de auto kom (met nacht vorst), dan springen per direct de storingen erin.

Ik hoop dat iemand met een Nieuw idee komt.
groetjes Joey

joeymichael

Geplaatst door joeymichael (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Je laat nu alleen de foutcodes in het KI zien, maar wordt er nog meer aangeven bij het uitlezen?

autobedrijf van breugel (0) PRO, 9 jaar geleden

Heb je de accu wel getest?
Soms krijg je rare dingen als de accu niet goed meer is.

joeymichael (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=autobedrijf van breugel]Heb je de accu wel getest?
Soms krijg je rare dingen als de accu niet goed meer is.[/quote]
Bedankt Voor je mededeling,

Te triest dit maar de accu is doorgemeten en deze was indd Defect (LOW), Ondanks dat hij er nog wel mee start.
Ik heb er nu een hagelnieuwe inzitten en Heb hem 1 dag getest. De auto Lijkt het nu goed te doen, maar het is nu warm droog weer.
Ik kijk het nog even heel de week aan dan kan ik pas een conclusie trekken.

joeymichael (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=JagerAutomotive.nl]Je laat nu alleen de foutcodes in het KI zien, maar wordt er nog meer aangeven bij het uitlezen?[/quote]
Betoeld u hiermee als ik de melding open?
Dan geeft hij enkeld aan of ik hem aan of uit wil zetten enz.
Verder geen bijzonderheden.

Als u iets anders betoeld hoor ik het graag!

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik bedoel eigenlijk meer of er in andere regeleenheden ook fouten worden aangegeven.

Ben benieuwd of dit met een andere accu ook echt opgelost is. Laat het maar weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.