Peugeot 407: Naar 0 vallen van km teller en toerenteller

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.2 (3FZ)

Onderweg naar het zonnige zuiden viel plotseling het vermogen van de motor weg. Tot mijn verbazing vielen de snelheidsmeter en toerenteller terug naar nul. Een paar seconden later vlogen snelheid en toeren naar het oude niveau en had ik weer vermogen. Dit herhaalde zich nog één keer. De volgende 800km geen problemen meer gehad. En ook vandaag OK.

Iemand een suggestie wat er mis kan zijn?


Het is een 406 en geen 407 zoals in de aanhef staat!

heemskerk4251

Geplaatst door heemskerk4251 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Lijkt op een stroomonderbreking.

pieterp9094 (0) PRO, 9 jaar geleden

Zoiets kan het zijn, wat ik bij mijn 2001 EW7 destijds ooit had was uitvallen van teller en flink inhouden van de motor door defecte snelheidsensor op de versnelllingsbak. Deze gaf soms een sluiting en daardoor viel een groot deel van het elektrische systeem weg. Na vervangen van de sensor geen probleem meer gehad met wegvallen van de snelheidsmeter als ook het inhouden. Jouw probleem lijkt hier ook op.

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Vanmorgen was het weer raak. Mijn vraag is of bij mijn auto er nog een snelheidgever op de bak zit, of dat het signaal van de ABS komt.

Wanneer de snelheidsmeter uitvalt gaat de auto denk ik in de noodloop. Meer als 2000 toeren komen er niet uit. Ik zit hier in een klein dorpje in Zuid Frankrijk, en misschien kan de plaatselijke garagist mij helpen. Dus als er nog een gever op de bak zit zal ik die laten vervangen.

Wellicht kan één van u mij helpen aan het bestelnummer van de gever?

Het vinnr. is VF38B3FZA81572084

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Heeft wagensnelheidssensor. Onderdeelnummer (op opgegeven chassisnummer) is 6160 70

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Hans,

En die zit op de bak?

Kan je in de servicebox zien hoe dat ding heet in het frans?


bvd,

Cees

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Zit in bak boven de uitgang van de rechter aandrijfas en als je het onderdeelnummer opschrijft en laat zien, dan is dat in het Frans hetzelfde als in het Nederlands. Geen idee wat het Franse woord hiervoor is.

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Merci beaucoup!

Laat nog weten of het gelukt is......

gr.

Cees

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

capteur de vitesse, alleen op chassisnr zit ie er niet op. maar dat zegt niet alles, documentatie heeft het helaas bij een 406 wel vaker mis.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Harry, heb je ook gekeken onder elektronische eenheid voedingssensor? Daar staat deze sensor aangegeven met onderdeelnummer.

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

idd, had alleen bij instr paneel gekeken. (waar ie normaal gesproken staat afgebeeld)

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

De garagist heeft een nieuwe capteur de vitesse ingebouwd.

Inmiddels 400 km afgelegd.

Geen problemen meer gehad.

Hans4040 (185) PRO, 9 jaar geleden

Heet dat in den Haag niet gewoon snelheidssensor?

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Harry4203 heeft mij de franse taal geleerd!

(Zie hierboven)

Hans4040 (185) PRO, 9 jaar geleden

ok c'est bon ... J'ai pensé que vous ne parliez de La Haye.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.