Peugeot 307: accu peugeot 307

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine

Hallo.
Ik heb altijd aangehouden,dat als men een accu losmaakt,eerst de min los,dan de plus en met inbouwen eerst de plus vast en daarna de min.
maar bij mijn 307,wordt men gedwongen, eerst de plus los te maken en daarna de min.
Als ik iets verkeerd doe of denkt,zou iemand mij mischien op mijn fout willen wijzen?

Ub 40

Geplaatst door Ub 40 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

De volgorde zoals je beschrijft, is correct. Maar electrisch gezien maakt het niet uit. Het voordeel van de genoemde volgorde is eigenlijk alleen bij accupool klemmen die met gereedschap vastgezet worden. De 307 heeft snelkoppelingen voor de accu waar geen gereedschap bij nodig is. Als je een wat oudere wagen hebt, zal in veel gevallen de poolklem met een metalen gereedschap vastgezet moeten. Als je dan als eerste de - klem loshaalt en deze als laatste weer vast zet, is de kans op kortsluiting het geringst. Dit zou anders makkelijk kunnen als het metalen gereedschap op de plus klem zit en je tijdens het sleutelen dan tegen massa (bv carroserie delen) aan komt. Door eerst de - klem los te halen is dit risico geëlimineerd.

Ub 40 (0), 10 jaar geleden

Ok wkh,ik ben gerust gesteld.
Bedankt voor deze uitleg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum