Toyota Paseo: paseo start niet

Bouwjaar: 1997

Ik heb een toyota paseo crossauto. Heb hem in november al rijdend weggezet. Heb batterij afgekoppeld en water van de motor gelaten. Nu wil ik hem starten maar dat gaat niet. Hij geeft geen ontsteking en de benzinepomp krijgt ook geen stroom als ik hem wil starten. Hij gaat wel rond. ze hebben mij gezegd dat het aan de computer zou liggen, maar dat betwijvel ik. Ik heb reeds een tweedehands computer met nieuw contactslot en al gekocht en geinstalleerd en hij doet juist hetzelfde. Kan iemand mij hiermee helpen.

mvg

Tommy

fejijo

Geplaatst door fejijo (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Paseo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

limbra (485), 10 jaar geleden

Start blokkering geeft het systeem niet vrij, is het eerste waar ik aan denk .

Voordat je de computer en het contactslot hebt vervangen , gebruikte je toen 1 en dezelfde sleutel om te starten
of gebruikte je op dat moment de reserve sleutel ??

De sleutels van het nieuwe contactslot dienen in het systeem ingeleerd te worden , deze worden nu zowiezo niet herkent door het systeem.

Bedoel je met computer de ECU of de startblokkering module die je vervangen hebt ?

fejijo (0), 10 jaar geleden

Ik gebruikte steeds dezelfde sleutel. vermoed de reserve sleutel want hij had geen afstandbediening. Heb de ecu transponder, contactslot en stuurmodule.

Waar zit de startblokkering?

limbra (485), 10 jaar geleden

Heb je ook de antenne ring samen met het contactslot vervangen ?
(In de sleutel zit een chip (code) die door de antenne ring (bij het contactslot) herkent moet worden om de motor te kunnen starten)

De transponder computer (startblokkering module) zit Achter het dashboard (bestuurderszijde)
ter hoogte van de tellerbak (cockpit) , tenminste bij mijn Paseo bwj. 1999 .

Aangezien de motor ook al niet aansloeg voordat je de computer en het contactslot vervangen hebt , denk ik eerder dat het probleem toen al in de antenne ring
of de transponder computer (startblokkering module) zat.
Nu heb je dus een nieuw contactslot met nieuwe sleutels , maar heb je deze ook in laten leren in het systeem ?

succes.

fejijo (0), 10 jaar geleden

Ik vermoed dat ik de antenne ring mee heb vervangen. Gaat wel niet over nieuwe sleutel en contactslot. Heb een heel set tweedehands gekocht. Vermoed dus dat ik de sleutel niet opnieuw moet inlezen. Het set was compleet met sleutel, contactslot, transponder en computer.

Nu heeft men mij gezegd dat het om de krukas sensor zou kunnen gaan. Iemand hier ervaring mee?

limbra (485), 10 jaar geleden

Aangezien de benzinepomp niet draait (krijgt geen spanning #1) en er geen ontsteking is , denk ik toch dat het systeem niet vrij gegeven wordt door de
start blokkering .
Mocht het probleem -Alleen- bij de krukas sensor liggen dan dien je de benzinepomp even te horen (draaien/zoemen) als je de auto op contact zet ,
dus krukas sensor lijkt mij niet echt een verdachte hierin .

De start blokkering is zoals bekend een Anti Diefstal systeem , alle hoofd componenten / onderdelen vervangen , starten en wegrijden gaat dus niet werken,
Het 2de hands set zal hoe dan ook ingeleerd moeten worden .
Ik ga er van uit dat het 2de hands set uit 1 en dezelfde auto komt ?
Hoeveel sleutels heb je bij dit 2de hands set gekregen ? er is namelijk een master sleutel en 1 of 2 sub sleutels .
(sub sleutels zijn meestal niet nog niet ingeleerd op de start blokkering bij de Paseo en werken dus niet om de motor te starten (aan te laten slaan)

Laat de ECU eens uitlezen om te kijken of daar iets uitrolt .
Controleer alle zekeringen .
Meet de accu spanning .

*Eerlijk gezegd zou ik in jouw geval het originele systeem weer terug plaatsen , dan weet je in ieder geval dat het op elkaar afgestemd is ,
maakt het zoeken naar de oplossing iets makkelijker is mijn mening .

succes .

fejijo (0), 10 jaar geleden

zijn ondertussen stap verder. Hij start reeds maar nu springt er telkens een zekering als we starten.

limbra (485), 10 jaar geleden

Dan controleren welke gebruiker(s) er op die zekering aangesloten zitten ,
Is het een hoofd-zekering of groep-zekering die kapot gaat ?

dat hij reeds start bedoel je dat de motor aanslaat nu ?

fejijo (0), 10 jaar geleden

ja maar dan springt de zekering. is geen hoofdzekering. volgens garage is elektrisch probleem. waar moet je daar nu naar zoeken.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

In de groep die door de zekering wordt gezekerd, moet je het zoeken (simpel toch)

fejijo (0), 10 jaar geleden

Is inderdaad simpel uitgelegd, maar blijkt toch een hele klus te zijn. Hopelijk komen we eruit.

limbra (485), 10 jaar geleden

Welke zekering gaat er kapot .
Is dit in het zekeringenkastje onder de motorkap of in het zekeringenkastje onder het dashboard ?

Als je de plaats van de zekering in het zekeringenkastje hier ff vermeld kunnen we misschien advies geven
wat de oorzaak kan zijn en wat je het beste kunt doen .

fejijo (0), 10 jaar geleden

is de zekering onder motorkap die starter en injectoren en benzinepomp voorziet. telkens we contact opzetten springt zekering. ook als we alles een voor een los maken.

voyager (0), 10 jaar geleden

In dat geval zou ik daar een multimeter er op zetten(contacten v/d zekering. Zou je stroom moeten meten of weerstand. Dan de andere zekeringen één voor één uithalen.Als de stroom ineens zakt (weerstand weg)is daar je bos doener.

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

Zet een lamp 12 volt 21 watt in plaats van de zekering scheelt een boel zekeringen met zoeken.

Alle componenten die op dit circuit zitten afkoppelen en een voor een weer aankoppelen wanneer de lamp fel gaat branden is dit component verdacht .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Paseo of stel zelf een nieuwe vraag.