Peugeot 206: auto slaat af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 hdi

Hallo allemaal.

Ik heb het volgende probleem met mijn peugeot 206 1.4 HDI.
Sinds enkele weken als ik hem `s morgens start valt hij na een paar meter uit.
Het lampje van motor manegment gaat dan ook branden.
Als ik hem dan opnieuw wil starten draait de motor wel rond maar slaat niet aan.
Na een paar minuten slaat de motor wel weer aan en gaat na een paar minuten het lampje ook weer uit.
Vandaag de auto uit laten lezen en kreeg de volgende codes mee.
P1113 en P1351.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Patrick.

patrick240473

Geplaatst door patrick240473 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Wel vreemd dat je de codes meekrijgt, maar geen uitleg erbij...

P1113: brandstofrail druk laag; oorzaak kan zijn bedrading, brandstoflek of module defect. (ECU)
P1351: gloei bougie relais open circuit; oorzaak kan zijn bedrading, relais, gloeiplug zelf of module (ECU)

patrick240473 (0), 10 jaar geleden

ik heb hem laten uitlezen bij iemand die alleen doet uitlezen en geen uitleg erbij geeft.
peugeot dealer vroeg 73 euro voor uitlezen en bij deze man koste het maar 20 euro.
voor die 53 euro wil ik wel even zoeken en vragen op forums :)

patrick240473 (0), 10 jaar geleden

[quote=Hans4040]Wel vreemd dat je de codes meekrijgt, maar geen uitleg erbij...

P1113: brandstofrail druk laag; oorzaak kan zijn bedrading, brandstoflek of module defect. (ECU)
P1351: gloei bougie relais open circuit; oorzaak kan zijn bedrading, relais, gloeiplug zelf of module (ECU)[/quote]
dank je voor de reactie,
in bijde foutcodes zie ik staan bedrading, dus ik denk dat ik al weet wat het is.
Paar weken geleden heeft mijn vriendin ruitenwisservloeistof bijgevuld en heeft vermoedelijk de kabelboom die daar loopt iets losgetrokken.
Deze is gaan schuren over de distrubutieriem en heeft de buitenkant opgevreten.
Na een snelle controlle van de stroomdraden zag ik niks bijzonders.
Morgen ga ik deze eens grondig na kijken of er eventueel schade of een breuk in zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.