Peugeot 607: Werking 'defecte lampen' systeem (607 2001)

Bouwjaar: 2001

Hallo, Hoe werkt het systeem 'melding defecte lampen'



Ik heb een Peugeot 607 mét meldsysteem voor defecte lampen (werking oké).
Nu wil ik daar een trekhaak onder plaatsen, uiteraard met stekkerdoos/kabelboom.


Daar zit het probleem : Peugeot heeft twee kabelbomen in het systeem staan.
één zonder 'melding defecte lampen' & één mét 'melding defecte lampen'

Prijsverschil is ~ 40,- , en de magazijnman zegt dat 'melding defecte lampen' niet nodig is voor de trekhaak.
Zelf ben ik van mening dat ik onjuiste foutmeldingen krijg als ik de verkeerde kabelboom monteer...


Wie kan mij vertellen hoe het werkt ???

Jan-Sietze

Geplaatst door Jan-Sietze (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ludolf01 (0), 9 jaar geleden

De controle van de lampen geschiedt door het continu bewaken van de weerstand in het verlichtingscircuit.
Gaat er een lamp kapot, veranderd de weerstand in dat circuit en wordt opgemerkt door de controle module.
Met het aanbrengen van een trekhaak (en de daarbij behorende verlichting) veranderd de weerstand.
Een trekhaak moet daarom voorzien zijn van een merkspecifieke kabelboom en door de dealer worden aangemeld in het systeem van de auto.

De magazijnman heeft waarschijnlijk ooit een klok horen luiden, maar weet nog niet waar de klepel hangt...

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.