Peugeot 806: Problemen Peugeot 806 /Lancia Zeta

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD

Met toestemming van Hans4040 een crosspost uit Lancia topics:
[quote=Hans4040]Arjan,
problemcar is eigenlijk niet bedoeld voor aankoop adviezen, maar ik ga er van uit dat je de gebreken wilt oplossen...
ik denk dat de rest van het moderatorteam er geen bezwaar tegen heeft dat je dit ook onder Peugeot 806 plaatst.

mvg.
Moderator Problemcar.[/quote]
Wij hebben van het weekend een proefrit gemaakt in een Lancia Zeta, er vielen mij een aantal punten op:

1) wanneer je de koppeling intrapt (en ingetrapt houdt) tijdens het rijden, er een schurend geluid te horen was, en ook licht te voelen in het pedaal. Het is een beetje vergelijkbaar als versleten remblokken. (Met mijn beperkte kennis vermoed ik dat dit de druklager is?)
2) De climate control werkte niet, display was uit, er was niks te bedienen. Iemand een idee of dit makkelijk is op te lossen?
3) De turbo was erg aanwezig. Bij het gasgevel leek het wel alsof er iemand met een blokfluit onder de motorkap zat. Ik heb geen ervaring met turbo's uit deze bouwjaren, en weet niet of dat normaal is, ben het in ieder geval niet gewend.
4) Er zat redelijk wat olie op het blok. Nu weet ik dat een motor kan "zweten", maar had het idee dat dit wel erg overdreven was. Heb er dom genoeg geen foto van gemaakt.

Ik heb geen idee of bovenstaande punten makkelijk zijn op te lossen en hoop dat iemand mij hier van advies kan voorzien :). Mocht een modje dit lezen, is het toegestaan om dit topic ook onder peugeot 806 te zetten, aangezien dat dezelfde auto is?

avdhulst

Geplaatst door avdhulst (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 9 jaar geleden

Druklager = versnellingsbak eraf halen = veel werk = veel kosten.
Turbo met blokfluit = turbo aan het sterven = turbo vervangen = veel geld.
Climatronic op zwart = meestal unit defect = duur.
Olielekkage is nergens voor nodig, ook niet bij een oudere auto. (tenzij het een engelse oldtimer is)

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Ik zou er met een enorme boog omheen rennen,d'r gaat zomaar 3000 euro in zitten.

avdhulst (0), 9 jaar geleden

Hmm, balen, het leek me een leuk project. Ben niet vies van een beetje klussen, maar als er zoveel geld in gaat zitten dan denk ik er nog is goed over na. Bedankt in ieder geval.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.