Peugeot 206: Peugeot 206CC dak problemen (gaat soms wel / niet open of dicht)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn vriendin een Peugeot 206CC 2.0 16v gekocht, uit 2001.
Nu heeft ze af en toe last met het dak.

Wanneer het dak gewoon werkt dan opent en sluit deze gewoon goed, maar soms dan krijgt ze helemaal geen reactie wanneer ze de schakelaar gebruikt.
Ze start de motor, zet hem in de vrij met de handrem erop. Haken van het dak los, en wanneer ze dan het dak wilt bedienen gebeurt er niks. Normaal gesproken moeten de ramen omlaag gaan en dan opent het dak, maar het werkt dan helemaal niet. Ook geen piepjes.
Heb het dak al uit gelezen, maar komen geen foutcodes uit.
Als ze dan 'n klein rondje gaat rijden en stopt om het dak nog 'n keer te proberen dan werkt hij vaak gewoon.
En als het dat dan open is en ze komt op plaats van bestemming dan wil deze soms ook niet sluiten. Helemaal geen reactie, geen piepjes. Rijd ze weer 'n rondje dan werkt het gewoon weer.

Dus het lijkt mij ergens aan een los contact te liggen, nu heb ik al even gekeken en voor zover ik 't n beetje kon zien zat alles gewoon goed vast.

Is er bij jullie een vaak voorkomend probleem bekend, wat dezelfde soort storing geeft?

Alvast bedankt,

Gr. Daan.

Daantjees

Geplaatst door Daantjees (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Slecht contact in de bedienings-schakelaar? Een dealer kan dit m.b.v. hun diagnose-apparaat checken op het moment dat de kap niet werkt.

    Beste Hans4074, ik heb een probleem met een 206cc, het linkerraam stuurt alleen nog maar open en het dak werkt niet meer. In een ander topic zag ik dat u een schema stuurde van waar de switches zitten, ik denk dat ik deze even allemaal na moet lopen maar ik vind er maar 3 terwijl u aan gaf dat er 9 zouden moeten zitten.
    Hopelijk kunt u mij aan dit schema helpen? Vriendelijke groet Hans - hans.01 (0), 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum