Peugeot 306: Peugeot 306 start soms niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 tu5jp

Goedenavond,

Ik heb een 306-je staan met een probleem. De auto start incidenteel niet. De startmotor draait dan gewoon niet rond. Het is een 306 met codepaneel. Nu heb ik het trucje van starten en dan het kastje loskoppelen al toegepast. Dit is een aantal keer goedgegaan, maar nu start hij weer niet. Het vreemde is echter dat hij wel aanslaat door hem aan te duwen. Daarna start hij ook weer probleemloos met de startmotor. Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik de motor uitzet, maar hem in de accessoirestand laat staan, en dan weer probeer te starten het euvel zich voordoet.

Ik hoop dat een van jullie het probleem bekend voorkomt.

Groet Bryan

Rio-man

Geplaatst door Rio-man (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je motor afzet is de kans zeer groot dat je eerst helemaal naar stand nul moet dan naar accessoiresstand om je code in te voeren en te starten.
dit uit veiligheid.
want als je wil starten moet je ook eerst op stand 1 zetten en dan starten.

zover ik lees is het probleem dat de code kastje hem niet vrij geeft.

Rio-man (0), 10 jaar geleden

Maar het codekastje is afgekoppeld toen de motor liep, dus dan moet hij het toch gewoon doen? Met het codekastje aangekoppeld doet hij overigens ook vrij weinig. :( het lijkt inderdaad wel hetzelfde alsof het kastje is aangekoppeld. De brandstofpomp treed niet in werking en je hoort het startrelais ook niet klikken.

Rio-man (0), 10 jaar geleden

Noot: na het invoeren van de code en als het groene lampje brand (heb zojuist het kastje weer aangesloten) en je duwt hem aan dan start hij wel gewoon...

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

weet niet precies hoe het kastje ertussen zit verwerkt, anders zou je erover kunnen denken om hem uit te laten bouwen met de gedachten dat je probleem daarmee op gelost is.
kastjes zijn alleen geinstalleerd voor de verzekering van de auto toen der tijd en voor sommige mensen ivm ze het wouden

Jeroen1978 (50), 10 jaar geleden

Zo te zien rijd ik in zo'n zelfde auto.

Denk dat je eerder aan een defecte startmotor of aan de bekabeling/spanningen daar naartoe moet denken.

Als ik mijn auto probeer te starten zonder dat ik een pincode ingetoetst heb dan draait de motor wel rond maar slaat deze niet aan dus als de startmotor niet ronddraait dan lijkt de startblokkering niet de oorzaak, startmotor moet ten aller tijde rond draaien.

Ook geef je aan dat als je de pincode in hebt getoetst en het lampje groen brand dat de motor wel aanslaat als je de auto aanduwt, dat betekend dat je startonderbreker gewoon goed functioneert anders zou de motor niet aanslaan.

Zou ook kunnen dat je accu slecht of defect is en de accuspanning bij hoge belasting (zoals het aandrijven van een startmotor) in elkaar zakt en dat de accu tijdens het aanduwen wel genoeg stroom kan leveren voor de overige elektrische onderdelen.

Geloof dat massakabels ook nog wel eens slecht contact maken bij deze auto's.

Rio-man (0), 10 jaar geleden

Ik heb net staan zoeken bij het leven met een vriend die ook technisch onderlegd is maar we hebben de startmotor nog niet kunnen vinden... Weten jullie waar hij zit?

Jeroen1978 (50), 10 jaar geleden

Deze zit hier:

Zit aan de kant van het motorblok op de versnellingsbak gebout met drie bouten.
1 bout gaat vanuit de versnellingsbak in de startmotor en 2 bouten gaan er vanuit de startmotor in de versnellingsbak.

Rio-man (0), 10 jaar geleden

Ahh super! We gaan sleutelen :)

Rio-man (0), 10 jaar geleden

Startmotor was inderdaad overleden. Hij start nu weer perfect. Dank voor de reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum