Peugeot 205: 1.4 XS U9, start niet

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: -

Het gaat hier over een crossauto.
Het volgende is er voor gevallen:
Tijdens de cross is een paar keer het motormanagement lampje gaan branden.
Geen probleem. Opeens viel de motor uit tijdens het rijden, een tijdje later startte hij weer maar viel uit eindelijk weer stil.

Nou heb ik het volgende gevonden, de brandstofpomp krijgt geen stroom. Deze heb ik dan extern via een losse kabel gevoed.
Nu heb ik brandstof tot aan de carburateur en een vonk heb ik ook.
Op remreiniger start de motor gewoon. Ik heb het idee dat er in de carberateur iets niet goed zit, hier zitten ook verschillende stekkers op maar ik weet niet hoe ik verder moet zoeken.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken of hoe ik het kan testen?

Lippie

Geplaatst door Lippie (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Alle zekeringen zijn heel ?

Lippie (0), 10 jaar geleden

Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Dacht er eigenlijk ook pas aan toen ik het plaatste. Maar zit het brandstofsysteem los van de ontsteking/computer? Verklaart niet dat hij eerst nog een paar keer wel gestart is op eigen kracht toch? Ga morgen of maandag ff checken!

Lippie (0), 10 jaar geleden

Ik heb zojuist ff gekeken en de zekeringen zien er oké uit. Van de week ga ik ze ff doormeten met een multimeter. De accu is leeg opt moment.

Lippie (0), 10 jaar geleden

Net ff gekeken. Het afsluitklepje in de carb leek ook dicht geplakt te zitten. Deze weer gangbaar gemaakt. Nou zit er net achter het klepje nog een vernevelaar/sensor. Hoe kan ik die testen of aan de praat krijgen of doorlussen?

Lippie (0), 9 jaar geleden

Ander injectiestuk geprobeerd werkt nog niet.
De stroom gemeten die naar de injector moet maar ik meet hier geen stroom.
Hoe nu?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.