Peugeot 206: 16hdi na nieuwe turbo geen oliedruk meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: dv6

hallo allemaal,bekend probleem bij deze motoren turbo defect door slechte smering of lekkende verstuiver.lekkende verstuiver klopt moet nog aangepakt worden.turbo+leidingen vervangen oliezeef in carter ook ,nieuwe olie+filter.maar na montage komt er helemaal geen olie meer,niet naar de turbo of in oliefilterhuis.rara,help. was oliedrukschakelaar aan het zoeken,vond ietsaan achterzeide blok maar daar zat een lange plastic buis aan vast wat is dat.alvast bedankt voor jullie hulp.

tuono

Geplaatst door tuono (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

even vanaf het begin.

je hebt een motor met zowel defecte turbo als verstuiverlekkage
voordat je de nieuwe turbo erop hebt gezet heb je toen al gecontroleerd of er olie uit de olieretour van de turbo kwam
zo nee, niet slim, dit moet je in zo'n geval altijd doen. nu heb je een duur onderdeel op zitten en nu pas achtergekomen geen olie.

er is hier een lange lijst voor werkzaamheden voor wat je van punt a tot punt z meeloopt. volg je alles dan kun je 100% zeker van zijn dat het daarna over is.

als ik zo lees dan wordt de oliepomp niet aangedreven. tenminste bouwt geen oliedruk op.
verwijder de oliepomp en controleer de carter of er geen vuil in zit wat kan duiden op defect motor door gebrek aan oliesmering.

als carter onderuit is, dan via de olietoevoer van de turbo controleren of je daar met behulp van lucht onder bij carter uitkomt. dit om te weten of hij geen verstopping in het blok zelf heeft.

voor als je poging gaat wagen om te kijken of je overal olie krijgt. haal dan voor je begint met starten de stekkers los van de verstuivers, gevolg zal hij niet inspuiten en dus op startmotor alleen draaien. zo voorkom je dat de turbo te snel gaat draaien als hij aanslaat. (ivm hij niet zal aanslaan)

ik zou dus vanaf het begin af aan controleren, begin in de carter en kijk of de oliepomp goed is, kijk dan of de ketting hem ook aandrijft. dan ook tevens kijken of je oliekanalen open zijn met een luchtspuitje

tuono (0), 9 jaar geleden

Hallo truckowner,je hebt gelijk van dat controleren maar diagnose is bij peugeotdealer gesteld.daarna heeft men auto bij mij gebracht toen was er nog geen probleem met de oliedruk.had carter al gereinigd en zeef vervangen.heb nu inderdaad distributie eraf en oliepomp ziet er keurig uit.vraag me niet hoe het komt maar volgens mij zat er een kanaal verstopt ik vermoed zelfs in oliefilterhuis,heb alles doorgeblazen en volgens mij moet alles weer werken.morgen bouw ik het zaakje weer dicht.ik hou je op de hoogte,alvast bedankt voor de medewerking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.