Peugeot 307: Dak Peugeot307cc gaat niet in vergrendeling bij sluiten dak

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Sinds enkele dagen wil mijn cabriodak niet meer geheel sluiten.
Computer uitgelezen terwijl storing aanwezig is, maar geeft geen storing aan.

Bij openen geen enkel probleem, en bij dak sluiten doet hij alleen de laatste drie handelingen niet.
1. Hij sluit het kofferdeksel wel,(dak bij voorruit zit in vergrendeling), maar het kofferdeksel trekt hij niet in vergrendeling.
Motortje hoor je ook doorlopen.
2. Doordat hij niet in vergrendeling valt geeft hij geen belletje dat alles o.k. is, en gaat hij ook niet door naar:
3. automatisch sluiten ramen.

Kan dit dan natuurlijk wel handmatig doen, maar geeft op display aan: “mechanisme dak niet vergrendeld” en blijft dan constant waarschuwingspiepje geven dat er iets niet in orde is.

Hebben alle stekkertjes doorgemeten, dus daar ligt het niet aan.

Het kofferdeksel vergrendelt dus wel bij openen van dak maar niet bij sluiten.

Wat moet ik nu nog nakijken?

Henk307cc

Geplaatst door Henk307cc (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Kan bijna niet geloven dat er met dealer-diagnose apparaat geen storing uit te lezen valt + dat er m.b.v. dealer-diagnose apparaat te controleren valt welke switches er wel of niet bedient worden en wel of niet reageren , dus ik denk dat het uitlezen niet met de juiste apparatuur is gedaan.

Henk307cc (0), 9 jaar geleden

Hallo Hans,
bedankt voor je reactie.
Ben heden naar dealer geweest en ze hebben met dealer-diagnose apparaat alles gecontroleerd. Resultaat: werkt niet hele circuit af bij sluiten dak. Tja, dat had ik zelf ook al bedacht zonder computer apparatuur!! Computer gaf niet aan welke sensor of switch niet werkte.
Monteur, die echt meedacht, alle switches nagekeken, waarna je nu wel hoor tdat de kofferdeksel in vergrendeling wordt getrokken, maar motortje blijft daarna doorlopen en geeft geen ping geluid en gaat dus daarna geen ruiten sluiten. Computer geeft nu wel aan dat slot kofferdeksel geopendis.
Kan nu nog wel enkele uren laten zoeken, hetgeen me zo meteen een kapitaal aan arbeidsloon kost, maar ook dealer computer helpt niet veel. Al 30 jaar Peugeot-rijder, en nooit problemen gehad.
Hans,
mijn 307cc is een automaat. Nu heb ik al geruime tijd last van het feit dat de auto enkele seconden inhoud voordat hij op het gas reageert als ik even afgeremd heb, bv bij naderen rotonde, en dan weer gas geef, hetgeen wel eens vervelend uitpakt als je nog net snel wilt invoegen. DEALER heeft al 2 x softwaer gereset,, geen verbetering. Moet ik maar mee leren leven. Heb jij misschien nog suggestie?
Greetz, Henk

Henk307cc (0), 9 jaar geleden

Hoi Hans,
probleem opgelost. Kabelbreuk. Kabel was li-achter tussen scharnier gekomen. Na meer dan 3 uren!!!! (Arbeidsloon!!!!!) zoeken pas gevonden. Was met computer niet te vinden. Dus die hele computers en wat ze kunnen uitlezen van die prullen is waardeloos. Als ze zo'n simpele storing, die constant aanwezig is, niet eens kunnen vinden. Gelukkig is dit 1e maal in 25 jaar Peugeot-rijden dat ik problemen heb met de electronica. Hebben het wel altijd als eerste over: "moeten we aan de computer hangen". Nou, van mij mogen ze die prullen in de bomen hangen. Heb liever een monteur met ervaring en die nog meedenkt ook en de zaak logisch beredeneert dan iemand die met de computer op zijn schoot met de handen in de lucht zit.
Hans, nogmaals bedankt voor tips.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.