Peugeot 806: Peugeot 806 / Fiat Ulysse

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 Turbo

Deze post is hetzelfde als in het fiat topic, maar aangezien peugeot een wat gangbaarder merk is, en de auto's het zelfde zijn post ik mijn vraag hier ook maar:

Wij hebben een Fiat Ulysse aangeschaft, maar nu merken we dat er problemen zijn met de sloten:

De afstandsbediening heeft 1 knop, en die doet alleen alles op slot. Batterij is nog niet vervangen, die heb ik niet in huis, maar betwijfel of dat het probleem is.

De sleutel waarmee je de auto start, kan niet worden gebruikt om de auto open te maken. De sleutel draait gewoon rondjes in het slot, maar er gebeurd niks. Ik heb alle sloten geprobeerd (links, rechts, en achterklep), maar allen doen hetzelfde (niks dus).

Is dit iets wat kapot is, of weet ik gewoon niet hoe het werkt?

avdhulst

Geplaatst door avdhulst (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

zwartepiet (65), 9 jaar geleden

lipjes op de achterkant slotcilinders zijn afgebroken
deze bedienen het slotmekaniek en draaien nu gewoon door zonder iets te verdraaien
nieuw slotenset bestellen op uw sleutelcode en vervangen

avdhulst (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor het antwoord!
Die sleutelcode zit er niet bij helaas, kan ik die op een andere manier achterhalen, of kan de dealer dat misschien?

Heb je verder nog een idee hoe het zit met de afstandsbediening, waarom de auto wel op slot gaat, maar niet open? Of is dat dezelfde reden? Want als ik de auto van binnen open doe, gaan wel netjes alle deuren van het slot. Wanneer ik op het knopje van de afstandsbediening druk om de sloten te ontgrendelen gebeurt er niks, ook geen klik in het slot ofzo.

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Schakelaar op printplaat raakt vaak los. Mits deze nog in de handzender 'zweeft', kun je deze er weer op solderen. Grote kans dat ie het dan weer doet.

avdhulst (0), 9 jaar geleden

[quote=wkhoek]Schakelaar op printplaat raakt vaak los. Mits deze nog in de handzender 'zweeft', kun je deze er weer op solderen. Grote kans dat ie het dan weer doet.[/quote]
Heb even gekeken, maar de knop lijkt goed vast te zitten. De solderingen zijn gewoon netjes.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.