Peugeot 207 CC: Onderhoudsschema Peugeot 207

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDi DPF

Weet iemand het onderhoudsschema van een Peugeot 207CC HDi van 2010?

Het instructieboekje vermeldt niet wat er bij bepaalde km-standen moet gebeuren en het onderhoudsboekje zit er niet bij. Via Google kom ik tot op heden ook niet verder. De site van Peugeot waar e.e.a. vermeld zou moeten worden is al tijden "tijdelijk niet beschikbaar".

Henry2910

Geplaatst door Henry2910 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

sgm (0), 9 jaar geleden

Een dealer of een garage bellen wellicht?

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

op basis van chassisnummer kan dealer en wij een lijst halen wat wanneer gedaan moet worden. normaal en verzwaard lijst is dan mogelijk
Als je de laatste acht van chassisnummer neer zet kunnen we zo zien hoe en wat

Henry2910 (0), 9 jaar geleden

De laatste 8 van het chassisnummer: AE047477.

De auto heeft bij 25.000km vorig jaar april bij aankoop een grote beurt gehad (o.a. alle olie en filters) en heeft nu bijna 45.000km op de teller. Ik zocht eigenlijk gewoon een onderhoudsschema (wat moet er gebeuren bij welke km-stand/leeftijd) zoals dat bij de meeste andere merken in het instructieboekje of serviceboekje staat.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

peugeot heeft gekozen om nu extra bijlage te maken per specifiek auto. dat is wat de klant bij aankoop van de auto ook meekrijgt samen met het boekje

even van normaal rijen uit gegaan
basisbeurt elk 20.000km/2jaar
remvloeistof elk 2jaar
interieurfilter elk 20.000km/2jaar
distributieriem elk 240.000km/10jaar
ph-waarde controle elk 120.000km/4jaar en dan bij elke basisbeurt
verstopping roetfilter cont. 160.000km en daarna elk basisbeurt
additiefniveau controle 100.000km en daarna elk basisbeurt
luchtilter elk 60.000km
brandstoffilter elk 40.000km

ernhemmer (0), 9 jaar geleden

240.000km. Voor distributie riem. Peugeot durft haha. Dan zijn ze op toch

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

dan hebben ze de beste tijd gehad dat wel maar op zijn ze nog niet echt.
gekke van alles is dat bij dezelfde motor ook in een ford ligt en daar de roetfilter en distributieriem bij 120.000km vervangen moet worden
bij peugeot is trouwens dat de roetfilter om de 240.000km vv moet worden.
staat controle bij 160.000km en daarna elk beurt
je mag van uit gaan dat de roetfilter bij 240.000km de teller op nul staat en dus storing met gevolg dat de roetfilter vv moet worden
verder is het bij 120.000km additief vullen. hier spreken ze alleen over controle, maar beste is bij 120.000 dit direct mee te nemen
dan is reservior ook ver leeg van daar

Henry2910 (0), 9 jaar geleden

Bedankt Werner,

Het wordt dan in ieder geval een basisbeurtje (olie en oliefilter en wat controles neem ik aan), interieurfilter en eventueel de remvloeistof.

De auto is er nog niet aan toe, maar ik zou ook de distributieriem bij 120.000km vervangen. Ik heb wat nare ervaringen met andere merken en 240.000km is wel erg veel.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

je kunt het beter te vroeg doen dan te laat dat klopt.
geluk is dat ik tot hede nog geen een keer een gebroken riem heb gezien bij deze motoren.
sta er zelf ook van te kijken dat ze geen probleem hebben met 2ton te blijven zitten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.