Peugeot 806: Motormanagement herkent/ziet injectie niet meer, motor gaat op e

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i 16v

beste mensen,

vorige week na het schoonspuiten van de auto (iets te ijverig) is er water gekomen in de relais/zekering bak naast de accu. Hierna begonnen de relais de klapperen en viel de auto uit. Na het droogmaken met perslucht en het open maken van de drie stekkers onder de zekeringbak startte de auto weer. Maar alleen in noodloop, bij 2800 toeren valt hij terug in toeren (dansen). na het uitlezen door peugeot dealer gaf de software aan dat de injectie niet meer aanwezig was, dus ook niet opnieuw in te lezen/teleporten.
Ook een punt was het feit dat mijn accu onder de 9 volt gaat als ik start, schijn slecht te zijn voor de ecu. Weet iemand welke kabels ik kan meten die betrekking hebben op de injectie, mijn idee is dat er geen verbinding meer is tussen computer en injectie.

Extra info; hij start en loopt prima en ik haal de 100, maar niks boven de 2900 toeren.

met vriendelijke groet

Maarten

ps peugeot 806 Roland Garros versie met de 2.0i 16v motor (zonder turbo) bouwjaar eind augustus 1999, 168000 op de teller

Mutanga512

Geplaatst door Mutanga512 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

sgm (0), 9 jaar geleden

Zou toch eerst zorgen dat je auto een goede accu krijgt. Wellicht is dan je probleem in 1 klap voorbij.

Mutanga512 (0), 9 jaar geleden

beste mensen,

ondertussen een andere accu geplaatst die tijdens het starten keurig op 12 volt blijft. Heeft niet geholpen. ECU ziet de injectie niet maar als ik de injectie zekering verwijder dan start hij niet. Heeft iemand een idee of zou het toch aan de kabelboom liggen? Of toch aan de ECU, heeft iemand een schema liggen waarbij ik kan zien wat massa is, 12 volt moet hebben of iets er tussen?


mvgr

Maarten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum