Peugeot 207: EGR klep

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Kan iemand me vertellen waar de EGR klep zit bij mijn Peugeot 207 1.6 HDI.
Ik heb een storing en wil deze graag reinigen, maar dan moet je deze wel weten te vinden.

Bedankt alvast voor uw reactie!
C. Van Lom

Peugeot 207 HDI

Geplaatst door Peugeot 207 HDI (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Zit, als je voor de motor staat, verstopt rechts aan de achterzijde van de motor, dus rechts onder het luchtfilterhuis. Dit is dus enkel en alleen een antwoord op je vraag.

Peugeot 207 HDI (0), 9 jaar geleden

Beste Hans,

Dank je wel voor je antwoord. Super!
Moet ik dan ook het motorfilter verwijderen?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

De EGR zit op een redelijk lastige plek. Om er bij te komen moet je het complete luchtfilterhuis eruit zien te krijgen = eerst het bovendeksel los nemen en verwijderen en om een beetje zicht op de boutjes en het klemmetje van de EGR te hebben haal ik het brandstoffilterhuis weg en verwijder daarna de aluminium steun (= 3 boutjes) waar het brandstoffilterhuis in vast zit. Als je dit los en verwijderd hebt, kan de onderbak van het luchtfilterhuis er net langs die kant uit.

Peugeot 207 HDI (0), 9 jaar geleden

Dank je wel Hans,

Als ik dat zo hoor en lees, moet ik toch maar naar een professional toe.
Ieder zijn vak zullen we dan maar zeggen.

Bedankt voor je antwoorden.
Christiaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.