Toyota Corolla: Valvoline olie lost klepseals op.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Beste lezers

Ik zal me als nieuweling op dit forum even voorstellen.
Mijn naam is Paul Berger uit Eindhoven en ben 44 jaar en in bezit van een Corolla 1.6 automaat 2004 met 121.000 km
Ik heb deze auto nu ruim 3 jaar en doe zelf het onderhoud.
De motorolie die ik altijd gebruik is Valvoline Durablend 10W40, omdat de vorige eigenaar die ook gebruikte.
Het olie verbruik is normaal. Ongeveer 1 liter op de 6000km
Nu hoor ik allerlei horror verhalen over Valvoline.
Dat die de klepseals zou aantasten.
Wat is daarvan waar?
Kan ik nu beter overstappen op een ander merk motorolie?
En welke is dan de beste?
Zit er werkelijk zoveel verschil tussen motoroliemerken?
Wat ik zo raar vind, er zitten toch ook Toyota motoren in Daihatsu en Citroen C1 en Peugeot 107
Daar hoor ik die problemen niet

Alvast bedankt voor alle info.

Groeten Paul.

Mountan

Geplaatst door Mountan (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

Beste Paul, in jou geval zou ik niet verder gaan dan je eigen auto.Als het zo was zoals je hoort, zou je auto al lang een kop revisie gehad hebben(bedoeld in de periode dat je de auto bezit). En, je beziet de auto drie jaar. Tussen de olie merken zijn wel kleine verschillen. Wel is het zo dat kwaliteit(samenstelling) v/d olie door de regels is bepaald en ieder olie producent hoort zich daar aan te houden en olie binnen de marges te produceren.

bieuwke (0) PRO, 9 jaar geleden

Valvoline staat bekend als een zeer goede olie.Zelf heb ik ongeveer 200 autos van verschillende merken op deze olie lopen [al 15 jaar] en nog nooit problemen er mee gehad

daandc (0) PRO, 9 jaar geleden

Laat je niet gek maken joh .

Dan zou valvoline al diverse claims gehad moeten hebben .

Voor de yaris van mijn meissie gebruik ik de valvoline durablend (100.000 km) ook al een geruime tijd een prima olie .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.