Peugeot 106: Hoog stationair en inhouden

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 xsi

Hallo technici

Ik zit met het probleem dat de toeren in eens oplopen tot wel 3000 rpm en dit merk je ook tijdens het rijden.
Zodra ik meer gas geef begint hij te smoren.
Ik krijg het toerental ook niet omlaag door met het gaspedaal te spelen.
Van de week ook al het gasklephuis al schoon gemaakt maar heeft niet geholpen.

Het is ook zo dat deze wagen niet veel werd gebruikt en nu dus wel, het heeft er waarschijnlijk niks mee te maken maar wie weet.

Kan het ook zo zijn dat de gasklep is versleten of is uitgedroogd door het vele stil staan?

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie ideeën.

dbkiller

Geplaatst door dbkiller (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Controleer het inlaatcircuit eens op luchtlekkage, bijv. aangesloten slangen/slangetjes die verdroogt/gescheurd zijn en daardoor voor valse lucht zorgen.

dbkiller (0), 9 jaar geleden

Dankjewel voor het snelle antwoord hoor.

Maar als het dit niet is kan het dan ook de stappenmotor kan zijn.

Ik kwam dit namelijk ook tegen via google en dat dit een peugeot kwaal is.

dbkiller (0), 9 jaar geleden

Ik heb alles eraf gehad en nagekeken maar geen luchtlekkages of wat dan ook.
Nu heb ik de stappenmotor en de gasklep eruit gehad en schoongemaakt maar helaas ook geen resultaat.
Ik heb de massa eraf gehad en vrijgemaakt van roest maar zelfs dit geeft geen oplossing.

Nu weet ik het niet meer en ben dan ook radeloos.
Ik heb al een verzoek geplaatst op onderdelenlijn voor andere onderdelen zoals de stappenmotor en de gasklep met sensoren anders weet ik het niet meer.

Wie kan mij helpen met de juiste tip

Alvast mijn dank.

dbkiller (0), 9 jaar geleden

Ik heb het gasklephuis vervangen en de auto loopt al wat beter alleen als hij warmer wordt begint hij in te houden en te stotteren. Verder loopt hij nu goed stationar ook al vliegt hij af en toe nog naar de 2000 toeren.
Weet iemand wat ik nog meer kan gaan doen om dit probleem op te lossen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum