Peugeot 206: Motor loopt warm

Bouwjaar: 2001

Mijn peugeot 206 loopt warm als ik voor een stoplicht sta of in de file sta. Mijn fan slaat dan wel aan, maar stationair loopt hij altijd eerst in het rood en vervalt
na het aanslaan van de fan weer op 90 graden. Na een minuutje wordt hij dan weer te warm... Ik heb de koelvloeistofsensor / radiator en thermostaat al vervangen. Kwikfit geeft aan dat het ook de sensor in de radiator kan zijn, kan dit kloppen?
Verdere opties zou ik ook niet weten en is dat makkelijk te vervangen?

Jacques86

Geplaatst door Jacques86 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De fan kan draaien op twee toerentallen. Het lijkt erop dat de eerste trap niet werkt, waardoor de fan te laat aanslaat. Zeker wanneer de auto tijdens het rijden niet warm loopt, moet je het zoeken in het functioneren van de fan.

De sensor in de radiateur is dan inderdaad verdacht

Jacques86 (0), 9 jaar geleden

Bedankt Christiaan! Tijdens het rijden heb ik inderdaad totaal geen problemen... Wat bedoel je met de eerste trap?
Draait ie dan langzamer? Begrijp ik het dan goed, dat de fan voor het stoplicht in de eerste trap moet draaien?

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De fan kan op twee verschillende toerentallen draaien. Als de temperatuur bijvoorbeeld 94 graden wordt, dan start de fan op het langzame toerental. Als de temperatuur blijft doorstijgen gaat de fan bij hte overschrijden van bijvoorbeeld 100 graden harder draaien.

De temperaturen zijn overigens bedoeld als voorbeeld.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.