Toyota Rav4: Toyota rav4 herrie carda of as?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Wij hebben een Toyota rav4 2.0 automaat 1996.

Als ik gewoon rustig rij 50 en laat het gas los dat maakt afwisselend een geluid in het as of cardan???
Ook als ik dat gas geef krijg ik een schokkend metaal geluid lijkt het te horen,
omdat hij met 4 wielen aangedreven word, maakt hij toch al wat meer herrie maar dit bijgeluid lijkt me niet goed
het klinkt als metaal geluid.
Heeft bijna 160 dk gelopen,en loopt verders perfect ook op hoge snelheid.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn.

Misterbenz

Geplaatst door Misterbenz (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota RAV4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

limbra (555), 9 jaar geleden

Het is natuurlijk lastig een geluid te beoordelen van achter de p.c. , maar het eerste waar ik aan denk is :

Kantelende motor door versleten motorsteunen of
de uitlaat die ergens tegen aan komt .

Misschien het beste om deze punten eerst te (laten) controleren .

succes.

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Een Rav 4 van 1996 ?? iets klopt er niet , of het is een CRV/HRV of hij is jonger ?

Misterbenz (0), 9 jaar geleden

lijkt mij echt iets met cardan of tandwielen te maken die in elkaar lopen.
als ik continu 50 rijd of harden loopt hij als een zonnetje.
maar in het dorp 50 en gas los en weer beetje gas,dan komt het geluid ratelent /slaan metaal tandwiel achtig geluid.
Ik kom niet in de garage ,vandaar hier de vraag.

Misterbenz (0), 9 jaar geleden

Hij is van 01-1996 RAV4 FUNCRUISER beetje uniek want het is een automaat,en die zijn er bijna niet te vinden,of misschien nieuwere types.


[quote=kaleido 1]Een Rav 4 van 1996 ?? iets klopt er niet , of het is een CRV/HRV of hij is jonger ?[/quote]

voyager (0), 9 jaar geleden

Zou er dan de kruis koppeling van de cardaan as niet kapot kunnen zijn? die geven wel dergelijk geluid als de naaldlagers kapot gaan.

Misterbenz (0), 9 jaar geleden

Heb er zelf niet veel verstand van,maar zo gouw ik bij mijn monteur kom ga ik het er over hebben.
vast bedankt

frans

[quote=voyager]Zou er dan de kruis koppeling van de cardaan as niet kapot kunnen zijn? die geven wel dergelijk geluid als de naaldlagers kapot gaan.[/quote]

Misterbenz (0), 9 jaar geleden

Het heeft lang geduurd maar het probleem is opgelost.
We hebben het as eronder uit gehaald was niks aan te zien, bij de olie in het cardan was ook geen slijpsel te vinden enz.
Kruis koppeling wat gesmeerd, echter het probleem was nog niet opgelost.
Veel mensen om advies gevraagd ,maar niemand kon vertellen wat het precies was.
Op het punt gestaan auto te verkopen,maar kon moeilijk afstand doen.
Kom ik op marktplaats 4 zeer goede banden tegen voor 80 euro samen,die ik niet kon laten liggen.
Het zijn goede merk banden,na dat we deze erop hebben gelegd is het geluid spontaan verdwenen??????.
Buiten dat deze banden veel minder herrie maken dan de grove profiel banden die er op lagen,is het metaal geluid helemaal weg.
Heb nu een paar maanden mee gereden,voor ik dit hier vermeld.
Vanaf de eerste dag dat ik de auto kocht zat dit geluid er al in,denk dat de vorige eigenaar hem daar voor weg heeft gedaan.
Ik weet niet of ik iemand met deze oplossing kan helpen,maar wil het toch even hier vermelden.
Denk nu ook niet na het lezen van dit verhaal dat we amateurtjes zijn, ik misschien wel een beetje,maar mijn monteur beslist niet.

gr MB

kaleido 1 (1620) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad vreemd , er heeft toevallig geen wielbout los gezeten ?
Maar mooi dat het door jou super monteur opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.